728 x 90

ЕС обновява етикетите за гуми

Европейският Съюз ще обнови етикетите за гуми, които предоставят информация на потребителите. Целта е обновените етикети, които ще влязат в сила през май 2021 г., да улеснят потребителите при избора им, като фокус при промените ще бъда при зимните характеристики на гумите и как по-лесно да можем да разберем до колко една гума е подходяща

Европейският Съюз ще обнови етикетите за гуми, които предоставят информация на потребителите. Целта е обновените етикети, които ще влязат в сила през май 2021 г., да улеснят потребителите при избора им, като фокус при промените ще бъда при зимните характеристики на гумите и как по-лесно да можем да разберем до колко една гума е подходяща за зимни условия с преобладаващо мокра настилка или на лед.

Досега шофьорите нямаха начин да отсеят между различните зимни гуми проектирани за различни условия. Европейският Съюз се съгласи, че етикетите обозначаващи разходът на енергия и характеристиките на гумите ще бъдат актуализирани. Новите етикети правят по-лесно сравнението между различните модели гуми и помагат при избора на потребителите, които пазаруват онлайн.

Според по-ранния регламент, всички гуми на леки коли и ванове е нужно да имат стикер, който показва сцеплението на гумата на мокра настилка, шумът при търкаляне и влиянието върху разхода на гориво. Стикери досега не са били нужни за гуми на камиони, но информацията трябва да е налична. В Централна и Източна Европа, сцеплението на мокра настилка и на сняг са ключови за безопасното шофиране през зимата, докато в Скандинавските страни сцеплението на лед е по-важно. Досега не е имало изискване за етикет определящ тези две категории.

„Досега информацията на етикетите на гумите беше подвеждаща за потребителите в Скандинавските страни, докато дилемата пред потребителите в Централна и Източна Европа не беше толкова голяма. Новата маркировка за сцепление на лед ще отличава гумите, които са подходящи за Скандинавия, от други зимни гуми. Маркировката за сцепление на сняг ще бъде позволена за гуми с представяне на сняг, което е достатъчно добро за зимата в Централна и Източна Европа“ – казва Ярмо Суннари, мениджър „Стандарти, правила и одобрения“ в Nokian Tyres.

Зимите са предимно влажни в Централна и Източна Европа, което прави сцеплението на мокра настилка основна грижа. Скандинавските зимни гуми от друга страна са специално разработени за лед.

„Най-големият проблем досега беше, че не всички гуми с маркировка за зимни гуми бяха подходящи за всички зимни условия. Гумите проектирани за зимата в Централна и Източна Европа са напълно различни от гумите нужни за скандинавската зима. Сцеплението на мокра настилка и сцеплението на лед са взаимоизключващи се характеристики; потребителят може в крайна сметка да закупи грешни гуми, ако информацията на етикета не е правилна“ – добавя Суннари.

Маркировката за сцепление на лед първоначално ще се използва само при гумите за леки коли, докато маркировката за сцепление на сняг ще бъде налична и при гумите за миниванове, леки камиони, камиони и бусове. Маркировките са базирани на интернационални стандарти и регулации. В момента вървят тестове за стандартизация на сцеплението на лед в Международната Организация по Стандартизация (International Organization for Standardization, ISO), докато сцеплението на сняг бива разглеждано от регулациите на Икономическата Комисия за Европа на Организацията на Обединените Нации (United Nations Economic Commission for Europe, UNECE).

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт