Човек и добре да живее, какъвто и късметлия да е, рано или късно спуква гума на пътя. Със сигурност на всеки се случва или ще се случи, докато кара, да чуе странно трополене под себе си и да загуби в някаква степен контрол над машината. Проучванията сочат, че в практиката си всеки шофьор средно по
Човек и добре да живее, какъвто и късметлия да е, рано или късно спуква гума на пътя. Със сигурност на всеки се случва или ще се случи, докато кара, да чуе странно трополене под себе си и да загуби в някаква степен контрол над машината. Проучванията сочат, че в практиката си всеки шофьор средно по 6 пъти спуква гума. При това статистиката за това в голяма степен потвърждава законите на Мърфи:
1/ повече от половината пъти това се случва на неудобни места;
2/ почти винаги става точно тогава, когато бързаме най-много;
3/ 23% от тези аварии ни сполетяват по тъмно;
4/ 75% от хората се стресират и значително се изнервят в подобна ситуация.
Какво правим обикновено, когато спукаме гума?
Първият вариант е да я сменим с резервната, ако имаме такава. Но това не е лесно и приятно занимание, като доста хора дори не могат да го направят. Освен това все по-често резервните колела са с непълен размер. Пък и те не вдъхват много доверие, нали? И с тях не може да се кара бързо и дълго.
Вторият вариант е, когато разполагаме с мобилен комплект за лепене и надуване. Но пък той решава проблеми само с малки дупки и изобщо не върши работа, ако гумата е странично наранена или разлепена от джантата.
Третият вариант е да не правим нищо – просто зарязваме колата, търсим помощ и по-късно се мъчим да решим проблема. Така правят 72% от жените, а и някои мъже.
Ех да можеше никога да не пукаме гума!… Настъпваме пирон или минаваме върху стъкло, но нищо не се случва и просто си продължаваме по пътя нататък. Звучи фантастично, но е и възможно! Да се запознаем с DriveGuard – иновативната технология на най-големия в света производител на гуми и каучукови изделия – Bridgestone.
Гумата DriveGuard всъщност има всички качества на най-добрите представители на бранша от високия клас. Но тя е проектирана с подсилена странична стена и патентованата технология Cooling Fin, която позволява гумата след спукване да поддържа своята форма и да издържа масата на колата при пътуване до 80 км със скорост до 80 км/ч. Това не й пречи да вози комфортно, колкото и всяка конвенционална гума, не е значително по-тежка, може да се монтира на всички леки автомобили, не изисква специални джанти или техника за монтаж и демонтаж. Но за разлика от нормалните гуми, DriveGuard ни позволява да запазим контрол след спукване в движение и да продължим безпроблемно да караме до близкия сервиз или до безопасно място. Единственото различно условие е, че гумите Bridgestone, произведени по тази технология, изискват колата да е оборудвана с работеща система за следене на налягането. Но това е проблем само за по-старите автомобили, защото от 2014 г. според европейските закони всички произведени леки коли трябва серийно да са оборудвани с тази екстра.
DriveGuard само на пръв поглед дублира познатата ни от 10-на години технология Run-Flat. Разликата е, че новите продукти на Bridgestone могат да се сложат на всеки автомобил, съизмерими са като цена, по-леки са, возят комфортно и не изискват нищо специално при монтаж – нито познания и умения, нито техника.
Тази седмица новият продукт бе официално представен в София пред журналисти. Аз самият имах възможност да карам кола, малко след като рали шампионът ни Димитър Илиев заби як пирон в предната ми гума и тя тотално загуби налягане. Вярно – чувах я, усещах я, не карах с над 80, но въпреки това си се движих спокойно, колата стабилно завиваше и спираше.
Bridgestone правят тиха революция с иновативната си технология DriveGuard. Гума, като гума, но която всъщност ни дава несравнимо по-високо ниво на сигурност и безопасност, лишава ни от притеснения, не хабим време и нерви. И, всъщност, прави живота ни по-лесен и приятен.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *