728 x 90

Bridgestone Turanza T005 обича дъжда

Bridgestone Turanza T005 обича дъжда

Кой решава откъде да минава една пътека или алея? Ако питаме инженери, те ще направят куп изчисления и ще търсят разумно от тяхна гледна точка решение. Ако попитаме архитекти – те пък ще я завъртят на фльонга, за да е красиво. Истината е, че алея се прави точно там, където хората вече са отъпкали пътечка.

Кой решава откъде да минава една пътека или алея? Ако питаме инженери, те ще направят куп изчисления и ще търсят разумно от тяхна гледна точка решение. Ако попитаме архитекти – те пък ще я завъртят на фльонга, за да е красиво. Истината е, че алея се прави точно там, където хората вече са отъпкали пътечка. Явно това е най-удобното място за минаване. Същото се отнася и за всеки продукт, който индустрията произвежда. За да е успешен, той трябва да е максимално съобразен с очакванията на клиентите и тяхното търсене. Точно това е подходът, по който най-големият производител на гуми и каучукови изделия в света  Bridgestone е създал новия си продукт  – Turanza T005.

Най-важният въпрос винаги трябва да е: Кой е клиентът? Какви са неговите очаквания и кое натежава при избора на гуми за колата? Колкото и голяма да е компанията, колкото и специалисти да има на разположение, колкото и да са умни мениджърите й, всъщност Шефът е един – клиентът! По време на разработването на Turanza T005 в Bridgestone са го наричали „The Boss“. Над 25 хиляди обикновени хора, клиенти, са били питани и са се превърнали в най-големия и добър отбор консултанти, предимно в Европа. Те са от различни райони и националности, живеят в различни условия. Някои са с по-големи възможности, а други – не, млади, възрастни, жени и мъже. Така картината е максимално пълна и може да се състави най-обобщен образ на човек, който би избрал Turanza T005 да са новите гуми на колата му.

„The Boss“ подрежда приоритетите. Най-важна се оказва сигурността и поведението на гумата в различни условия.  Макар и разделено на два отделни въпроса, 43% отговарят, че определящо при избора е как се държи гумата на мокро, в завой и при спиране. На второ място (23%) все пак идва цената, но въпреки това над 60% споделят, че предпочитат да купуват такъв важен за живота им продукт от познат и надежден бранд. Чак на последно място като фактор се подрежда икономията на гориво.

Интересно е как оценяваме по честота и степен на риска предизвикателствата, които ни се изпречват на пътя. Най-честата опасност идва от рязко спиране, било заради деца и пешеходци или пък в свръх натоварения трафик. На второ място по честота на шоковите изненади се подреждат кръговите движения, така характерни за повечето страни от Западната част на Стария континент. Много често се случва да приближаваме кръговото с по-висока от допустимата  скорост или пък ни изненадват действията на някой друг колега-шофьор. Също така ни тормозят и стресират дупки и неравности по пътя, без значение какъв произход имат – естествено получили се или пък легналите полицаи. Всички тези всекидневни неприятни изненади обаче изискват светкавична реакция и максимален контрол над колата и ситуацията, което зависи от гумите, които сме избрали.

Реалистични са и обобщените данни за очакваната издръжливост на гумата. Най-голям процент от хората  се оказва, че изминават между 10 и 20 хиляди километра за година. Или, още по-конкретно, средният пробег на европееца е 17 238 км. И той би очаквал да кара поне 2 години или около 38 000 км с един комплект гуми.

В края на зимата Bridgestone Europe поканиха журналисти в развойния си център и тестови полигон близо до Рим, за да представят новото си творение. Ясно е, че качества като издръжливост на износване и икономия на гориво няма как да се демонстрират за ден-два. Но тествахме гумите на сухо, на много мокро, както и поведението им при много висока скорост. Бившият италиански ас от F1 Стефано Модена ме вози в нормален автомобил с 200 км/ч по най-високия вираж на овална писта, а на равните участъци направи, дори с още по-висока скорост,  толкова резки маневри, че несъм сигурен дали друга гума би задържала колата. Пробвах спирачния път на сухо и резултатът бе чудесен. Но още по-впечатляващо беше поведението на различните автомобили, всички обути с Turanza T005, на вода. Спирачният път при 40 км/ч на най-близкият конкурент бе с 1,1 метра по-дълъг, а най-лошият резултат беше с 2,9 метра разлика. При това сравнението се прави само с аналогични продукти на други три  премиум производители. Но най-изненадваща за мен беше възможността ми да реагирам рязко със скорост от 70 км/ч на неочаквани препятствия върху плътен слой вода, както и да поддържам дъгата на плавен, но остър и дълъг завой. Преди теста бях готов да се обзаложа, че още при първия опит ще съм излетял в тревните площи, но колата не помръдна от траекторията си и чувството за контрол и сигурност бе несравнимо.        

Впечатлението ми е, че в Bridgestone наистина са чули препоръките на „The Boss“ и са свършили страхотно работата си. Тази гума е предназначена за клиенти, които търсят най-доброто – продукт от премиум европейски бранд, но не задължително на висока цена. Turanza T005 гарантира максимално бърза реакция, перфектно спиране и пълен контрол при всякакви условия, особено на мокро. Подходяща е както за спортно каране, така и за всекидневно придвижване. Намалява разхода на гориво и ще издържи поне 40 000 км пробег.

Именно Turanza T005 избра Audi за новото си бижу A7 Sportback. Гумата, маркирана с AO (Audi Original), съчетава висококачествена смес от силициев двуокис, включваща разработения от Bridgestone полимер NanoPro-Tech.  Дизайнът на протектора осигурява отлично сцепление при мокра настилка, като същевременно увеличава максимално живота на гумата и горивната ефективност.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт