728 x 90

Automechanika – царството на автомобилната индустрия

    Единайсет палати, всяка на средно по три етажа, като всеки един от тях е с площ колкото футболно игрище – това е само закритата площ на изложението AutoMechanika, което се провежда всяка втора година във Франкфурт. И всеки един квадратен сантиметър е интересен, стига да обичаме колата си и да искаме да я поддържаме и

    Единайсет палати, всяка на средно по три етажа, като всеки един от тях е с площ колкото футболно игрище – това е само закритата площ на изложението AutoMechanika, което се провежда всяка втора година във Франкфурт. И всеки един квадратен сантиметър е интересен, стига да обичаме колата си и да искаме да я поддържаме и глезим. А още по-интересно е за тези, които работят в сферата на колите – сервиз и диагностика, оборудване, части, гуми и детайли, козметика, масла, бои, тунинг и аксесоари. Седмицата не стига, за да обиколим и обърнем внимание на всичко ново и любопитно. Затова за вас нашият колега от автомобилния новинарски сайт autoclub.bg е подготвил кратък разказ в снимки и думи за новостите тази година.

    Естествено сега му е времето да се представят новостите за зимата, седмици преди първите застудявания. Шведите от Thule показаха новата си верига за сняг – здрава, работеща и лесна за монтаж. Чрез специален механизъм тя се фиксира към един от закрепващите колелото болтове и след това притягането и е съвсем лесно – само с едно движение задействаме система от обтегачи. Дори не е необходимо да бъркаме по-навътре от средата на протектора на гумата, когато поставяме веригата. Комбинацията от метал и полимери осигурява здравина и надеждна работа на сняг и лед.
    Испанската марка Auto Brill отново обра овациите с „течните“ си вериги. Сякаш три килограма метал са претопени и събрани в 400 мл. спрей. Сравнен със стандартните вериги, този флакон е малък, лек и много изгоден като цена – около 12 лева. Но най-важното е, че дори не е необходимо да си обличаме якето, за да третираме гумите в снежна виелица – просто напръскваме протектора за минута. Освен това можем да обуем вериги и на четирите гуми, ако решим, че е необходимо. Лепкав, приличащ на течна гума слой, ни осигурява чудесно сцепление и намалява приплъзването, поднасянето и боксуването. И ако в дълбок сняг предимство ще имат стандартните метални вериги, то на лед или отъпкан, твърд сняг, предимството е на течните. И като прибавим цената, малкото заемано място в багажника и лесното използване за минута – със сигурност течните вериги ще са хит и тази зима.
    Световният лидер в автокозметиката Turtle Wax представи два нови типа продукти, които досега не са предлагани на пазара за ползване извън специализираните сервизи. Към гамата от пигментирани полирпасти сега се добавят и оцветени кремове за запълване и скриване на драскотини по боята. Също така, с новия крем за полиране на стъклата на фаровете, вече ще можем лесно да ги правим като нови. Фаровете в последно време се произвеждат от специфичен материал, който може и да е по-здрав за спукване или чупене, но със сигурност по-лесно се драска и матира от старото стъкло. Полирането осигурява по-добра осветеност на пътя, оттам – видимост, което означава и безопасност.
    Не е ясно за какво му е изложбена площ на многофункционалния спрей WD-40 – той изобщо няма конкуренция и от повече от 50 години всеки ден се доказва с работата си в дома, офиса, индустрията, авиацията, флота, армията – практически навсякъде. Какъвто и проблем да имаме с метални детайли или възли – WD-40 може да ги реши – да изгони водата, да почисти, да разхлаби ръждясали или клеясали връзки, да смаже и да остане накрая като антикорозионен филм. При „магическия“ спрей все повече навлиза ползването и на патентованата „умна“ сламка, която ни позволява да избираме как да пръскаме – на тънка струя или чрез пулверизиране.
    Някак съвсем естествено погледите и на мъже, и на жени се приковаваха и на щанда на фирма за аксесоари, която беше изложила черно MINI с цялостен Плейбой тунинг. Дамите въздишаха по колата, а мъжете – не само по нея.
    Не би трябвало такъв световен форум да минава без българско участие. Такова имаше, въпреки кризата, върлуваща в нашата икономика. Бих отбелязал щандовете на два български производителя, които направиха впечатление и доведоха нови клиенти. Ауспусите на „ВИТО 03“ са почти без конкуренция като съотношение качество-цена на нашия пазар, но сега се очаква да прескочат граници и към нови територии. Никой не пропусна да види щанда на ПРИСТА ОЙЛ – оргинално направен и разположен в центъра на зала 9. А ако случайно някой минеше отдругаде, то със сигурност проследяваше хостесите в жълто-черно, които със сигурност бяха най-атрактивните момичета, както би трябвало да се очаква.


    Текст и снимки: Борислав Цаков

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт