728 x 90

General Motors слага 4G интернет в колите си до 2015 г.

Стана ясен план на General Motors, според който концернът ще предложи една от най-качествените връзки с интернет от превозно средство до 2015 година. Американците ще предлагат екстрата за почти всички модели на Chevrolet, Buick, Cadillac и GMC. Интересното в случая е, че става дума за 4G връзка, която, според GM, е десет пъти по-бърза от

Стана ясен план на General Motors, според който концернът ще предложи една от най-качествените връзки с интернет от превозно средство до 2015 година. Американците ще предлагат екстрата за почти всички модели на Chevrolet, Buick, Cadillac и GMC. Интересното в случая е, че става дума за 4G връзка, която, според GM, е десет пъти по-бърза от сегашните 3G. Това ще позволи използването на реална трафик информация и директно гледане на видео материали за развлечение.

Първите леки автомобили, пикапи и кросоувъри на GM, които ще получат 4G LTE ще са основно модели на Chevrolet, Buick, GMC и Cadillac от моделна година 2015. Те ще се предлагат от 2014 година в САЩ и Канада, а технологията ще се осигурява от AT&T. GM ще анонсира допълнителни връзки с доставчици в близките месеци, за да разшири възможностите по отношение на 4G LTE на пазарите по света.  
Със скорост на пренос на данни до 10 пъти по-висока от тази при 3G технологиите, увеличен капацитет и възможност за поддържане на едновременна връзка за пренос на гласови и други данни, интергираната 4G LTE връзка ще позволи постигане на предимства по отношение на широка гама от комуникации в автомобила и възможности свързани с инфоразвлекателните технологии. Очакваните ползи за клиентите на GM са възможността за реализация на технологични решения като създаване на Wi-Fi хот спот в автомобила, нови инфоразвлекателни опции като осигуряване на видео информация към задните седалки, актуализация в реално време и по-бързо изтегляне на приложения. Тези подобрения са разработени на базата на съществуващата платформа за вградени комуникационни услуги OnStar, въведена за първи път в автомобили на GM през 1996 година.
Вградената  4G LTE структура е специално създадена за използване в автомобили, като е интегрирана в електрическата система на автомобила и използва външна антена с цел подобряване на покритието и връзката. Няма да е необходимо клиентите да притежават смартфон за да имат достъп до комуникационните услуги.   
“В допълнение към възможността клиентите да свързват с автомобила своите персонални мобилни устройства, автомобилът сам по себе си ще действа като мобилно устройство, позволявайки интегрирани функции,” отбелязва Мари Чан, президент, Global Connected Consumer (Глобална свързаност на клиентите), General Motors: “Превръщането на тази визия в реалност стартира с възможността за осъществяване на бърза, надеждна и с адекватна обратна връзка, комуникационна свързаност в автомобила. Чрез тази интегрирана 4G LTE връзка, ние имаме възможност да създадем изцяло ново усещане за мобилност в автомобила.”  
След време, приложенията на широко разпространената, интегрирана в автомобила 4G LTE свързаност ще позволят на автомобилите да взаимодействат директно с тяхната околна среда за да се осигури безопасно, ефективно и спокойно пътуване за водача и пътниците. 4G LTE ще осигури услуги като трафик в реално време и обновление на навигационните данни, с изтегляне на информация от така наречената cloud- навигация.
GM и AT&T ще започнат незабавна работа за разработване на 4G LTE свързаност за автомобилите на GM в САЩ и Канада. Очаква се до мрежата 4G LTE на AT&T да имат достъп 300 милиона човека в САЩ към края на 2014 година, като капацитетът и стратегията за развитие на мрежата е оценена високо от анализаторите в индустрията и други експерти. GM и AT&T ще работят заедно, за осъществяване на широка екосистема, фокусирана върху разработването на нови комуникационни приложения, с цел подобряване на шофирането и пътуването.  
“Нашата 4G LTE мрежа ще осигури бърза и надеждна широколентова комуникация за автомобилите на GM, но ние гледаме и в по-широк мащаб като работим директно с изследователите и инженерите в GM, както и с обществото на свързаните с развойната дейност в тази област хора. Това се прави и с цел създаване на нови приложения за използване в автомобила, които ще използват в максимална степен възможностите на нашата мрежа с висок капацитет ,” отбелязва Ралф дела Вега, президент и изпълнителен директор, AT&T Mobility.

Както GM, така и AT&T са водещи новатори в своите области.
GM получи повече патенти в САЩ през 2012 година, отколкото който и да било друг автомобилен производител, като продължава да въвежда новости в областта на динамиката, ефективността, устойчивата мобилност и инфоразвлекателните системи в автомобила. GM създаде първите в света комуникационно свързани автомобили преди 16 години със системата OnStar, която продължава да осигурява водещи за индустрията възможности, вариращи от асистенция при откраднат автомобил, до гласова навигация и помощ на живо от съветник.
“С въвеждането на 4G LTE системите в нашите автомобили, най-важното нещо, което ние считаме, е осигуряване на технологията на нашите клиенти по максимално сигурен начин, така че те да останат фокусирани върху шофирането и да се намалят разсейванията в максимална степен,” допълва Чан.
AT&T има дълга история в областта на иновациите със своите развойни лаборатории. Работата на компанията с обществото свързано с развойната дейност в тази област, обособено в съореженията на AT&T Foundry, доведе до създаване на множество иновативни решения в областта на мобилните приложения и мрежовиге технологии.
Широката интеграция на 4G LTE в автомобилите на GM ще подобри представената на скоро рамка от приложения на GM и развойната дейност с включени и други доставчици. През януари, GM въведе нова гама от програмни интерфейси за приложение в автомобили (API), които позволиха на инженерите да развиват инфоразвлекателните системи в автомобилите на GM, както и нови рамка от приложения, която ще позволи на водачите да добавят приложения и инфоразвлекателни услуги към техните автомобили след купуването им.   
“Нашата ангажираност към 4G LTE подобрява възможността да си сътрудничим с различни партньори,” отбелязва Чан. “Създателите на решения, свързани с тези технологии ще получат пълното предимство на високата скорост на 4G LTE системите, когато създават специфични автомобилни приложения, и ще могат спокойно да развиват технологиите, знаейки че разполагат с широка база от потенциални клиенти с интегрирането им в автомобилите на различните марки на GM.”
4G LTE мрежите се разширяват в световен мащаб, а GM планира да работи с още  партньори които осигуряват подобни технологии, за да осигуряват комуникационна свързаност за другите си марки по света като Opel, Vauxhall, както и Chevrolet и Cadillac в Европа. Допълнителни детайли и информация за наличието и възможностите в областта на тези услуги ще бъде оповестена по-късно.

 

 

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт