728 x 90

Браншова организация за ред в сервизното обслужване

    Учредената наскоро Национална Асоциация на Сервизите Извършващи Авторепаратура (НАСИА) изготви ясни цели и изработи критерии за членство През март т.г. бе учредена Национална Асоциация на Сервизите Извършващи Авторепаратура – НАСИА. До този момент към нея са се присъединили повече от 60 фирми, управляващи над 100 лицензирани сервиза в София и страната. Сред членовете са много

    Учредената наскоро Национална Асоциация на Сервизите Извършващи Авторепаратура (НАСИА) изготви ясни цели и изработи критерии за членство

    През март т.г. бе учредена Национална Асоциация на Сервизите Извършващи Авторепаратура – НАСИА. До този момент към нея са се присъединили повече от 60 фирми, управляващи над 100 лицензирани сервиза в София и страната. Сред членовете са много от големите вносители с тяхната сервизна мрежа от добре оборудвани универсални сервизи, както и производителите на автомобили. Председател на НАСИА е г-н Атанас Генов (собственик и управител на ПроМобил), членове на УС са Борислав Василев (ТМ Ауто, София), Валери Зарков (IND Commerce, София), Васил Зайков (Балкан Стар, Варна), Динко Хулка (Лазурит 94), Емил Нотев (Ауто Екип АД, София), Михаил Тотев (Деси Т, София), Николай Бойчев (Д-р Колор – Варна) и Стефан Стоилов (Горов ЕООД, Елин Пелин).
    Основните мотиви за създаването на новата браншова организация са необходимостта от действена структура, представляваща интересите на сервизите извършващи авторепаратура, наличието на все по-ясно очертаващи се през последните години проблеми в сферата и нуждата от въвеждане на високи стандарти на работа при обслужване на клиентите на базата на най-добрите европейски практики.
    Структурата ще бъде отворена за всички сервизи, покриващи изискванията за членство, като те от своя страна са ориентирани към изпълнение на няколко ключови цели, описани по-долу.
    Целите на асоциацията са пряко свързани с интересите на крайния потребител на услугите. Идеята на НАСИА е да се фокусира върху проблемите по веригата клиент – застраховател – сервиз, като се ще стреми да даде възможност на всяка една част от веригата  да получи повече и по-качествени услуги и обслужване и най-вече, гаранция за тях.
    На клиентите НАСИА ще осигури възможност за информиран избор, бърз, качествен и безопасен ремонт и гаранция за продуктите и предоставените услуги.
    На застрахователите асоциацията ще бъде надежден партньор като подсигурява подробна информация за спектъра от услуги на всеки сервиз и изготви единна и съгласувана методика за работа.
    За сервизите организацията ще изготви ясни правила и насоки за развитие на дейността им, ще подсигури възможност за получаване на европейски сертификати за качество (Еurogarant) и ще популяризира дейността им сред клиенти и застрахователи.
    В своята дейност асоциацията заявява интерес за сътрудничество с всички правителствени и неправителствени структури, имащи отношение към безопасността на движението по пътищата, качеството на услугите, трудовото и стопанско право, както и подпомогне държавните органи по отношение опазване нормите за авторепаратурна дейност, съгласно действащото законодателство.

    I. Основни цели на НАСИА:
    1. Да се гарантират безопасни и качествени ремонти за крайните клиенти;
    2. Въвеждане на най-добри практики от други европейски държави, свързани с дейността на сервизите, извършващи авторепаратура;
    3. Категоризиране и сертифициране на сервизите, членуващи в асоциацията;
    4. Изготвяне, приемане и прилагане на търговски практики, които не биха могли да бъдат квалифицирани като нелоялна конкуренция или корупция;
    5. Подпомагане на процеса по въвеждане и прилагане на единна програмна методика за изчисляване на необходимото време за извършване на авторепаратурни ремонти, използвайки европейския опит;
    6. Съдействие за осигуряване на условия за обучение и развитие на персонала в автосервизите с цел по-висок професионализъм;
    7. Съдействие за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд и за екологично чиста работна среда;
    8. Съдействие за усвояване и приложение на техническия и технологически прогрес в бранша;
    9. Активно сътрудничество със сродни организации за въвеждане на европейски отношения между сервиз и клиент;
    10. Сътрудничество с Българска Национална Асоциацията на Потребителите (БНАП).

    II. Групи критерии за членство в НАСИА
    1. Разпознаваемост на сервиза
    1.1. Обозначение като сервиз /табела, лого/
    1.2. Обособена и обозначена приемна /рецепция/
    1.3. Обозначен и обособен паркинг за клиенти
    2. Техническо оборудване
    2.1. Бояджийска камера с декларация за съответствие
    2.2. Система за изправяне на шаси
    2.3. Смесителна система за бои /VОС/
    2.4. Подемник
    2.5. Работни места с аспирация
    3. Съответствие с нормативната база за дейността
    3.1. Разрешение за ползване /удостоверение за въвеждане в експлоатация/
    4. Икономически критерии
    4.1. Регистрация по ДДС

     

    Пълен аудио запис на пресконференцията в "София прес"

    ""

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт