728 x 90

Аутомеханика 2016: Bosch с интелигентни решения за сервизите на бъдещето

Connected Workshops – свързани сервизи, интернет базирани услуги и приложение за добавена реалност – това са само някои от основните теми, които Bosch ще представи на Аутомеханика 2016. Между 13 и 17 септември тази година върху площ от 2400 кв. м. щандът на Бош в палата номер 9 на Мессе Франкфурт ще направи възможно изживяването

Connected Workshops – свързани сервизи, интернет базирани услуги и приложение за добавена реалност – това са само някои от основните теми, които Bosch ще представи на Аутомеханика 2016. Между 13 и 17 септември тази година върху площ от 2400 кв. м. щандът на Бош в палата номер 9 на Мессе Франкфурт ще направи възможно изживяването на свързаните сервизи.

Интелигентната обработка на данни, интернет на нещата и увеличаващата се свързаност между продуктите и заобикалящата ги среда крие голям потенциал за автомобилните сервизи. Новите тенденции улесняват планирането и подобряват работния процес в сервиза. Уредите за диагностика автоматично обменят данни помежду си и специалистите в сервиза могат да получат достъп до важна информация за системите в реално време.

Свързаният сервиз – Bosch Connected Repair
За първи път на Аутомеханика 2016 Бош ще представи своя софтуер за свързани ремонти – Connected Repair Software. Connected Repair свързва системите за диагностика на Бош в сервиза – веднъж събрани, автомобилните данни стават достъпни веднага на всички компютърно базирани системи. За да бъде получен достъп до данните на вече идентифицирано превозно средство, потребителят трябва да въведе регистрационния номер на автомобила или идентификационния номер, получен от сервиза.

Тези два номера важат и при всяко следващо посещение, като дават достъп до историята на автомобила включително до всички резултати от тестове, които могат да бъдат проследени във всеки един етап от работния процес и по всяко време. В допълнение софтуерът позволява иновативна идентификация на превозното средство, в която се попълват специфичните параметри за отделните тест уреди.

При следващо посещение на сервиза тези параметри за идентификация отново се прилагат. Това спестява време, улеснява процеса и предотвратява двойната работа.

Сервизът може да документира състоянието на автомобила във фото формат, както и да го запази в стандартизиран протокол, който може да се разпечатва. По този начин клиентите могат да получават обективна информация за неотложните ремонти.

Посредством активиращ код софтуерът се свързва с целия сервиз. Той може да бъде въведен във всеки  един от сервизните компютри. За оптимална експлоатация Бош препоръчва използването на отделен сървър.

Така информацията за жизнения цикъл на автомобила може да бъде запазена централно и да бъде достъпна във всеки един етап от работния процес, ако е необходимо. Чрез използване на стандартен интерфейс дори свързването с повечето dealer-management системи също е възможно.

До този момент следните системи от Бош могат да бъдат свързани с Bosch Connected Repair:
– ACS 752 машина за обслужване на климатици за леки и товарни автомобили
– Esitronic 2.0 / KTS 5xx диагностичен софтуер
– Стендове за геометрия FWA 9000 и FWA 4630
– Мотор тестер FSA 500

До края на 2016 г. ще бъдат включени също и:
– Мотор тестер FSA 7xx
– HTD 815 тестер за фарове
– Газ анализатори BEA 750 и BEA PC DE  

Добавена реалност – да разполагаш с ключовата информация в правилното време
Добавената реалност предоставя допълнителна информация, която е ключът към един още по-комплексен технологичен свят. За механиците е все по-трудно да извличат всички необходими данни и да ги прилагат в работата си.

Получаването на критично важна информация в правилния момент, улеснява откриването на проблема, но и спестява време – за клиентите това означава по-качествен резултат от ремонта, а за сервиза – ускоряване на работния процес.

С помощта на таблет или смарт очила нужната допълнителна информация се представя във вид на реално изображение, когато камерата на устройството е насочено към превозното средство. Тази информация може да бъде в най-различна форма – от разяснителни текстове, инструкции, диаграми, триизмерни изображения до снимки и видео.

По този начин дори скритите компоненти или окабеляванията стават видими – доста ценни функции за специалистите по мехатроника. Комплексните ремонти ще се осъществяват от 10 до 15% по-бързо. Всичко това ще намери отлично приложение и в обученията и продажбите.

За ефикасното прилагане на добавената реалност Бош разработи САР платформата (Common Augmented Reality Platform), с помощта на която дигиталното и визуално съдържание лесно и бързо се интегрира, например в технически документи. Системата функционира независимо от специфичните проследяващи и интерпретиращи технологии. Бош прогнозира, че през 2018 г. приложенията за добавена реалност ще започнат да се ползват реално в сервизи.

Други продуктови акценти на щанда на Бош са например най-новите диагностични уреди KTS560/590, дигиталният тестер за фарове HTD 815, новата батерия за мотоциклет M Li-ion, както и новата продуктова линия за управляващи системи Bosch. Освен това ще бъдат представени нови свързани телематични решения за малки и средни предприятия, които ще бъдат достъпни за клиенти на сервизите.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт