728 x 90

Знаете ли колко често трябва да се сменя спирачната течност в автомобила?

За масовия български шофьор обслужването на автомобила се свежда до смяната на неговото масло и съпътстващите маслен, въздушен и горивен филтър. При покупка на употребявана машина, шофьорите почти винаги сменят и отделните ремъци на мотора, както и климатични филтър, но това е на практика всичко, което се случва с периодичната поддръжка – напълно се неглижират

За масовия български шофьор обслужването на автомобила се свежда до смяната на неговото масло и съпътстващите маслен, въздушен и горивен филтър. При покупка на употребявана машина, шофьорите почти винаги сменят и отделните ремъци на мотора, както и климатични филтър, но това е на практика всичко, което се случва с периодичната поддръжка – напълно се неглижират антифриза, както и спирачната и хидравличната течности.

Специалистите от Federal-Mogul Motorparts, подразделение на Federal-Mogul LLC, казват, че спирачната течност е необходимо да бъде сменяна на всеки две години, в съответствие с препоръките на производителите, независимо от честотата на използване на автомобила. В допълнение, съществуват специални тестери, които позволяват течността да бъде проверявана за нейното качество.

Интервалите за подмяна не трябва да са базирани единствено на изминатите километри (подмяната обикновено се препоръчва на всеки 40 000 – 80 000 изминати километри), но и на възрастта на автомобила. Препоръчително е проверка да се прави на всеки две години поради свойството на течността да абсорбира влага, което на свой ред повлиява представянето. Евтините тестери тип „химикалка“ не са 100% надеждни, тъй като те анализират предимно състоянието на спирачната течност, измервайки проводимостта й.

Тестерите за спирачна течност като тези, произведени от Ferodo, успяват да трансформират процедурата и осигуряват надеждни резултати. Тези тестери измерват директно точката на кипене чрез сгорещяване на течността и генерират повтаряеми резултати. Един от главните проблеми на спирачната течност е т.нар. „въздушни мехурчета“, което може да се появи лесно при нормална употреба на автомобила. Влошеното състояние на течността води до намаляване на точката на кипене. Това предизвиква появата на опасни въздушни мехурчета вътре в спирачната система, което може да се свият и следователно намалят ефикасността на спирачните накладки и жила. Необходимо е голямо внимание, в случай че спирачната течност трябва да бъде сменена, както по отношение на процеса, така и по отношение на избора на течност. Не се препоръчва употребата на привидно евтини решения.

След няколко хиляди километри, вземете предвид и доливането на спирачна течност. Малък спад в нивото често се дължи на прогресивно износване на триещата повърхност спирачната система (накладки и ротори), или количество течност може да е преляло от резервоара по време на смяната на накладките. Тази разлята течност може да кородира частите на двигателя, с които влиза в контакт. Не смесвайте DOT3 и DOT4 базирани на гликол течности с DOT5 базирани на силикон течности, тъй като са несъвместими.

Разбира се, другите компоненти на спирачната система също са изключително важни за нейното правилно функциониране. Прекаленото вибриране на спирачния педал, например, е възможно да е в резултат на деформиране на спирачния диск и неговата подмяна може да осигури допълнителни 80 000 до 100 000 километра шофиране. Странни или скърцащи звуци при спиране могат да бъдат сигнал за износени накладки, въпреки това няма място за притеснение, тъй като е съвсем лесно те да бъдат подменени и да функционират безопасно още 40 000 до 50 000 километра. 

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт