Фернандо Алонсо, Себастиен Буеми и Казуки Накаджима (Toyota №8) спечелиха за втори пореден път „24 часа на Льо Ман” в рамките на суперсезона в световния шампионат за издръжливост (WEC) и взеха титлата в WEC. Победата им обаче стана възможна заради проблемите на другия прототип на Toyota – №7, каран от Майк Конуей, Камуи Кобаяши и
Фернандо Алонсо, Себастиен Буеми и Казуки Накаджима (Toyota №8) спечелиха за втори пореден път „24 часа на Льо Ман” в рамките на суперсезона в световния шампионат за издръжливост (WEC) и взеха титлата в WEC. Победата им обаче стана възможна заради проблемите на другия прототип на Toyota – №7, каран от Майк Конуей, Камуи Кобаяши и Хосе Мария Лопес, който беше по-бърз в по-голямата част от състезанието, но час преди финала Лопес се прибра в бокса само на трета предавка с индикация, че е спукана предна дясна гума. Оказа се, че това е фалшива тревога, но след бокса стана ясно, че е спукана задна дясна и цялата тази бъркотия изведе №8 напред. Преди това №7 имаха аванс от 2 минути пред съотборниците си.
При връщането си на пистата Лопес беше на 50 секунди зад Накаджима и трябваше да се задоволи с второто място.
Третото място и битката за най-бърз сред прототипите с конвенционални двигатели спечели SMP Racing с №11, каран от Щофел Вандоорн, Михаил Альошин и Виталий Петров. Частните LMP1 прототипи обаче изпаднаха от обиколката на водача още в петия час, а на финала №11 завърши на 6 обиколки от победителите.
Миналогодишните победители в LMP2 Signatech Alpine с №36 дублираха успеха си, но този път по много по-доминантен начин. Победата на Никола Лапиер, Пиер Тирие и Андре Неграо дойде, след като 5 часа преди финала лидерите – G-Drive №26, които имаха аванс от 3 минути, загубиха 20 минути в бокса заради проблем с електрическата система. №26 спечелиха миналата година, но 24 часа след финала бяха дисквалифицирани, което осигури победата на №36.
Най-оспорваната битка беше в клас GTE Pro, където Ferrari записа първата си победа от 2014 година насам, благодарение на Джеймс Каладо, Алекс Пиер Гуиди и Даниел Сера. До ранните неделни часове претендентите за победата останаха само двама – Ferrari с №51 и Corvette №63 на Антонио Гарсия, Ян Магнусен и Майк Рокенфелър. Състезанието се реши в 21-я час, когато при кола на сигурността №63 остана на изхода на бокса и загуби 1 минута зад №51, а след това Магнусен се завъртя на завоите Porsche и се удари леко в предпазните стени, като това струва на тима 2 обиколки.
В клас GTE Am победата беше за Бен Кийтинг, Джероен Блекемолен и Фелипе Фрага, въпреки наказанието за частния Ford GT с №85 заради наказанието за нарушения в бокса малко преди финала. Авансът на №85 беше 1 обиколка, но се стопи до 50 секунди във финалното преследване на Йорг Бергмайстер, Еджидио Перфети и Патрик Линдзи с Porsche №56.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *