728 x 90

Лопес: Плаках през цялата обиколка до бокса

    Трикратният световен шампион в WTCC Хосе Мария Лопес се оказа трагичната фигура в битката за победата в „24 часа на Льо Ман”, тъй като проблемите по време неговата финална серия лишиха прототипа с №7 от победата. Toyota вървеше към втора поредна двойна победа в Льо Ман, като от старта до края на 23 час начело

    Трикратният световен шампион в WTCC Хосе Мария Лопес се оказа трагичната фигура в битката за победата в „24 часа на Льо Ман”, тъй като проблемите по време неговата финална серия лишиха прототипа с №7 от победата. Toyota вървеше към втора поредна двойна победа в Льо Ман, като от старта до края на 23 час начело бяха пилотите с №7 – Лопес, Майк Конуей и Камуи Кобаяши.

    Малко преди началото на последния час Лопес водеше с 2 минути на Toyota №8, когато се появи сигнал за спукана предна дясна гума. Аржентинецът докара колата в бокса, гумата беше сменена, но когато се върна на пистата стана ясно, че електрониката е сбъркала и спуканата гума е задна дясна. Лопес направи още една бавна обиколка на пистата с дължина над 13 километра докато стигне отново до бокса и така загуби лидерството и победата в състезанието.

    „Не мога да опиша как се чувствах в този момент – заяви снощи Лопес. – Плаках през цялата обиколка, не можах да се сдържа, чак до боксовете, изключително болезнено преживяване, но се случва.”

    Лопес загуби по-малко време при първото си спиране в бокса, тъй като налягането в спуканата гума не беше сериозно спаднало, но за втората обиколка то спадна под 0,5 бара и това отне много от скоростта му.

    „За последната ми серия обиколки бяхме приготвили чисто нови гуми, за да намалим риска от спукване на гума – допълни аржентинецът. – В последните часове всички внимаваме, не атакуваме бордюрите, пазим колата.

    „Когато се появи алармата за спукана гума не се притесних особено, тъй като системата позволява движение с около 200 км/ч ако гумата не е много спаднала. Знаех, че няма да загубим много време.

    „Но след проверката в бокса, при която ми казаха, че ще рестартират програмата на сензорите, които следят гумите, минах няколко метра и осъзнах, че все пак имам спукана гума, която е останала на колата. За втората обиколка тя спадна и оттам дойде загубата на време. Не исках гумата да стане на парчета и да пострада колата, затова карах с 50 км/ч, което сложи край на всичко.”

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт