728 x 90

Владо Арабаджиев ще кара болид от Ф1

Lotus Racing днес обяви, че българинът Владимир Арабаджиев и венецуелецът Родолфо Гонсалес ще седнат в кокпита на болида T127-02 за предстоящите следващата седмица на пистата Яс Марина в Абу Даби тестове за млади пилоти Young Driver Test Владимир Арабаджиев е поканен от британския отбор във Формула 1 Lotus Racing да тества техния болид Lotus Cosworth

Lotus Racing днес обяви, че българинът Владимир Арабаджиев и венецуелецът Родолфо Гонсалес ще седнат в кокпита на болида T127-02 за предстоящите следващата седмица на пистата Яс Марина в Абу Даби тестове за млади пилоти Young Driver Test

Владимир Арабаджиев е поканен от британския отбор във Формула 1 Lotus Racing да тества техния болид Lotus Cosworth T127 след преговори с мениджъра на Арабаджиев – Найджъл Гордън-Стюарт, и след направена оценка на кариерата му до този момент. Това съобщи самият Владо днес на пресконференция в София.
"Много съм развълнуван от поканата да участвам в този тест. Lotus Racing Team е един от най-професионалните отбори във Формула 1 и за нов екип, който стартира едва през миналата година, има невероятен напредък през този сезон. Лотус Рейсинг има най-добрата кола от новите отбори във Формула 1 и възможността да карам Lotus Cosworth T127 на една от любимите ми писти е сбъдната мечта" – каза Владимир.
Арабаджиев ще кара шаси Lotus Cosworth T127-02 в тестова програма, разработена специално от Лотус Рейсинг Тийм с цел да оцени приспособяването му към кола от Формула 1 след предишния му опит в сериите GP2. Освен анализ на техниката му на управление в най-малки подробности чрез телеметрия и тайминг данни, отборът ще наблюдава общото му представяне, получавайки технически данни от колата по време на теста, както и психологическата зрялост на пилота при управлението на една от най-бързите състезателни коли в света.
Найджъл Гордън-Стюърт, мениджърът на Владимир Арабаджиев, сподели: "Работата с такъв професионален и фокусиран отбор като Lotus Racing ще бъде важен опит за Владимир. Тези момчета направиха наистина блестящ опит тази година и аз не бих могъл да искам по-добра възможност за Владимир. За мен беше удоволствие да работя с Нино Джъдж от Лотус Рейсинг, за да направим този тест възможен и виждам това като важна стъпка нагоре в кариерата на Владимир".
Тони Фернандес, директор на Лотус Рейсинг Тийм, заяви: "За нас е удоволствие, че Владимир ще кара за нас в Абу Даби. Той идва от страна, в която интересът към аутомотоспорта постоянно се увеличава, а централно място във философията на Lotus Racing да развиеш своя талант е възможността, която Лотус дава на младите пилоти да карат във Формула 1. Всички в отбора очакват с нетърпение да работят с него на тестовете и съм много щастлив от това, че му дадохме тази възможност".
"Ще дам 100% от възможностите си в този тест. Това е страхотна възможност за мен, а подобен шанс не се открива всеки ден, макар и да ми се иска да беше така! Това е много важна стъпка и ще дам всичко от себе си за Lotu Racing Team, за семейството си, за спонсорите, за мениджъра и за страната си", заключи Владимир Арабаджиев.
Българският автомобилен състезател Владимир Арабаджиев, най-успешният автомобилен състезател от Балканска държава, днес официално потвърди избора на Найджъл Гордън-Стюарт от Обединеното Кралство за мениджър на неговата кариера и атаката му към Формула 1.
“До този момент Владимир с успех се е състезавал в различни серии с определен фокус върху Формула 1 за в бъдеще” – каза Найджъл Гордън-Стюарт. “Моето намерение е да го въведа там и да се състезава на най-високото ниво в този спорт. Той има талант и е способен да реализира този талант. Много интелигентен пилот е, със способност да взема тактически решения, но най-вече той е бърз пилот. За мен е удоволствие да работя с Владимир за реализацията на неговите амбиции да бъде първият българин във Формула 1” – допълни британецът.
„Аз съм особено щастлив, че ще работя с Найджъл и неговия тим” – сподели Владимир. „Той има впечатляваща репутация в индустрията на автомобилните и моторни спортове и има чудесното умение да мотивира. Той ще работи с мен върху моето пилотиране и с моите спонсори – партньори, за да се увери, че мога да направя най-добрите представяния, на които съм способен, и да ме отведе до най-високите нива в този спорт. Силно съм развълнуван за бъдещето си!” – заключи пловдивчанинът.
Владимир Арабаджиев започна своята кариера в Go Karts, като спечели четири български национални шампионата и шампионата на югоизточна Европа за 2005 в клас ICC. През 2006 той се състезава в италианския шампионат F3. през 2007 се присъединява към тима ASR за двойна кампания Формула 3000 в Евросериите и италианския шампионат. Владимир се състезава в 16 надпревари и завършва своя дебютен сезон на 6 позиция (16 точки) в италианския шампионат и 7-ми (23 точки) в Евросериите.
През 2008 Владимир Арабаджиев се присъединява към тима J.D. Motorsport в новоучредената международна Формула Мастър и Формула Мастър Италия Шампионате. Той постига 6 победи, 7 класирания на почетната стълбичка и 2 пол позиции. През 2009 Владимир продължава в международната Формула Мастър, като постига 5 класирания на почетна стълбичка от 16 надпревари. През Октомври 2009 той подписва с Piquet GP за сериите GP2 Азия 2010. Владимир взе участие в двата официални GP2 тестови дни в Абу Даби и в самата надпревара, като успя от 20-та позиция след първа обиколка да достигне до 10-та позиция. Владимир се състезава за новия тим RAPAX в останалите серии GP2 Азия 2010 с две много добри пилотирания, включително една най-бърза обиколка за GP2 на пистата Яс Марина.
За GP2 Главни серии 2010 Владимир се присъедини към Scuderia Coloni, но прекрати участието си в сериите преждевременно.
През май 2010 Владимир бе поканен като звезда пилот за първите Auto GP състезания в Бърно с известния тим DAMS. Без предварителен опит с тези шасита и гуми, които се използват в Auto GP Арабаджиев влезе директно в квалификация и бе силна конкуренция, като успя да спечели спринта с доминантно представяне.
Понастоящем Владимир Арабаджиев е най-успешният български състезателен пилот за всички времена, и, след като е подписал с новия с мениджър, концентрира всичките си усилия върху GP2 за 2011 с поглед към F1 за 2012.
Найджъл Гордън-Стюарт има много успешна кариера, като предоставя стратегически консултации в сферите на мениджмънта, маркетинга, комуникациите и продажбите основно в автомобилната и мотоспортната индустрия. Найджъл ръководи вноса за Обединеното Кралство на Lamborghini в края на 80-те години, възстанови мрежата за продажби на дребно на Maserati в Обединеното Кралство в началото на 90-те и през 1991 се присъединява към McLaren като директор продажби и маркетинг. Той бе поканен от индонезийската компания Мегатех през 1993 с идея да се придобие Automobili Lamborghini SpA, което бе направено през януари 1994. Продължавайки кариерата си като директор международни продажби и маркетинг на Lamborghini SpA, Найджъл и новият президент Майк Кимбърли бяха движещите сили за ренесанса на Ламборджини и за разработването на Lamborghini Diablo ‘SV’ – най-успешната в търговско отношение кола в историята на компанията към онзи момент. Като работи със своите италиански колеги, той има съществен принос и в налагането на сериите Lamborghini SVR Supertrophy. Найджъл напуска Automobili Lamborghini SpA през 1997 и става един от основателите на CAN International (сега CAN Associates) – агенция за мениджмънт и PR, специализирана в мениджмънта на марки, знаменитости и артисти, както и профилни консултации. Найджъл напуска CAN през 2000, за да предоставя маркетингови и маркови консултантски услуги на MG Sport & Racing, като спомага за разработването на MG SV, както и за мениджмънта тима BTCC, който спечели на шампионата MG X POWER с програмата West Surrey Racing и Lola EX257 Le Mans.
Като независим консултант Найджъл Гордън-Стюарт е изиграл ключови роли и е осигурявал широки и конкретни стратегически консултантски услуги за няколко компании досега, включително Lotus Cars, където Найджъл работи в близко сътрудничество с CEO, бившия президент на Lamborghini Майкъл Кимбърли, като извежда Lotus на печалба през 2009 година.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт