Завръщането на дозареждане с гориво по време на състезанията във Формула 1 може и да не се случи, след като представителите на отборите единодушно гласуваха срещу него на своя среща в Монреал. Това предложение дойде от Стратегическата група за развитието на Формула 1 като идея състезанията да станат по-интересни, но още тогава някои отбори се
Завръщането на дозареждане с гориво по време на състезанията във Формула 1 може и да не се случи, след като представителите на отборите единодушно гласуваха срещу него на своя среща в Монреал. Това предложение дойде от Стратегическата група за развитието на Формула 1 като идея състезанията да станат по-интересни, но още тогава някои отбори се възпротивиха, тъй като работата в бокса става по-опасна за механиците и пилотите и освен това връщането на дозареждането ще струва скъпо – над 1 милион евро на тим за сезон. След първата година се очаква разходите да спаднат на около 600 000 евро на сезон.
В крайна сметка връщането на дозареждането във Формула 1 ще направи стратегическите битки на пистата по-интересни, но този елемент няма пряко отношение към увеличаване на броя на изпреварванията в рамките на едно състезание, показа анализ на статистиката на отборите от 2010 година насам.
Другият елемент, който притесни отборите е, че се иска зареждането на гориво да става с 33 литра в секунда, а не както беше до последно – с 12 литра гориво в секунда. При новата скорост зареждането ще е съизмеримо като време със смяната на гуми, но така се повишава риска от дефекти и пожари в бокса. Бърни Екълстоун държи много на връщането на дозареждането в хода на състезанията, но ако всички отбори са против, той ще трябва да се откаже от идеята.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *