728 x 90

Infiniti също напуска Red Bull

    Раздялата на Red Bull с Renault ще има сериозни последици и за двете страни, а очакваното завръщане на френската автомобилна компания във Формула 1 ще се окаже добре финансирано без сериозни преки инвестиции от страна на Renault. Renault има договор за доставка на двигатели на Red Bull и Toro Rosso до края на сезон 2016,

    Раздялата на Red Bull с Renault ще има сериозни последици и за двете страни, а очакваното завръщане на френската автомобилна компания във Формула 1 ще се окаже добре финансирано без сериозни преки инвестиции от страна на Renault.

    Renault има договор за доставка на двигатели на Red Bull и Toro Rosso до края на сезон 2016, но на „Монца” се появи информация, че бившите световни шампиони са поискали развалянето на договора година по-рано – още в края на настоящия сезон.

    В същото време Renault води сериозна кампания за сформирането на бюджет за следващия сезон и покриване на дълговете на закъсалия финансово Lotus – тимът, който компанията ще купи. И тъй като големият шеф на Renault Карлос Гон няма как да оправдае пред акционерите на компанията спасителни финансови инжекции за Lotus, Renault трябва да намери други начини да финансира завръщането си във Формула 1.

    За сезон 2016 е планиран бюджет от 300 милиона евро –това е по-малко от парите, с които ще разполагат световните шампиони Mercedes, но е повече от бюджета на McLaren.

    Renault вече обяви, че закрива формата Световни серии на Renault и се отказва от поддръжката на шампионата Формула Renault 3.5, което означава, че ще се освободи бюджет в размер на 50 милиона евро.

    Следващата стъпка при раздялата с Red Bull е, че заедно с Renault ще си тръгне и основния спонсор на тима – Infiniti. Infiniti е луксозната марка на Nissan, а Nissan е собственост на Renault.

    Предполага се, че този рекламен бюджет ще бъде пренасочен към новия тим на Renault, става въпрос за 80 милиона долара на година, а е възможно двигателите на французите за Формула 1 да бъдат ребрандирани на Infiniti.

    Отделно от това, в момента вървят усилени преговори с Бърни Екълстоун за признаването на Renault за „отбор с исторически статут във Формула 1”, което ще позволи на новия тим на компанията да получава допълнително финансиране от FOM, като сега на тази екстра се радват Ferrari, Mercedes, Williams, Red Bull и McLaren. Предполага се, че става въпрос за около 35 милиона долара.

    И Renault ще получи и част от парите, заработени от Lotus през настоящия сезон във Формула 1, в зависимост от това коя позиция ще заеме тимът в крайното класиране при конструкторите, но очакванията са, че премията ще е около 60 милиона евро.

    Другото перо са парите, които идват от спонсора на Пастор Малдонадо. Венецуелската петролна компания PDVSA трябваше да плати 40 милиона евро в началото на август за участието на Пастор във Формула 1 догодина, но трансферът беше спрян, тъй като спонсорът не е сигурен, че Малдонадо ще запази мястото си в тима, ако го купи Renault. От френската компания обаче обясниха неофициално, че Пастор ще остане в тима и догодина.

    Renault предложи 57,5 милиона евро на Жерар Лопес за 60% от Lotus – 7,5 милиона евро се плащат веднага, а останалите той трябва да получи на равни части в следващите 10 години. Освен това Лопес ще запази 30% в тима и ще остане като съветник в новия отбор.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт