728 x 90

Официално: Renault се завърна във Формула 1

Георги Иванов, Париж Автомобилният гигант Renault официално се завърна като конструктор във Формула 1 на бляскава церемония в „Renault Technocenter” в Париж, където компанията представи новия си болид RS16, пилотите на тима и представи стратегията си за присъствие на най-високо ниво в моторните спортове. Президентът и главен изпълнителен директор на Renault Карлос Гон представи стратегията

Георги Иванов, Париж

Автомобилният гигант Renault официално се завърна като конструктор във Формула 1 на бляскава церемония в „Renault Technocenter” в Париж, където компанията представи новия си болид RS16, пилотите на тима и представи стратегията си за присъствие на най-високо ниво в моторните спортове.

Президентът и главен изпълнителен директор на Renault Карлос Гон представи стратегията на Renault, която ще се реализира от Renault Sport, под чиято шапка остават двете поделения Renault Sport Racing и Renault Sport Cars.

Renault Sport Cars ще се ангажира с моторспорт програмите на Renault, където влизат новият отбор Renault Sport Formula 1 Team, наследник на досегашния Lotus на Жерар Лопес, Renault E.DAMS във Формула Е, надпреварите във Формула Renault 2.0, новият шампионат Renault Sport RS01 Trophy плюс различни пистови и рали програми, предназначени за частни тимове.

В същото време Renault Sport Cars еволюира от Renault Sport Technologies и ще се занимава с развитието на гамата RS модели на френската марка. Renault Sport в момента разполага с два отлични продукта: Clio RS и Megane RS и осигури версията GT на Megane.

Гвоздеят на програмата обаче беше представянето на новия болид RS16, който със сигурност ще претърпи сериозни промени до старта на новия сезон във Формула 1 на 20 април, както и на новите пилоти на тима: Кевин Магнусен и Джолиън Палмър. Магнусен смени в последния момент Пастор Малдонадо, а Палмър ще е титуляр, след като миналата година беше резервен пилот в Lotus.

Гон обяви, че очаква от Renault да „стигне до подиума” във Формула 1 в следващите две-три години, а новият състезателен директор на тима Фредерик Васьор обясни, че за да бъдат изпълнени тези цели всички в отбора трябва да работят „като бесни”.

„Трябва да работим като бесни, за да имаме надеждна кола, да подобрим шасито, двигателя, системите – заяви за autoclub.bg Васьор. – Наясно сме със ситуацията, в която поехме Lotus, все пак сделката стана факт на 19 декември. През 2016 не си поставяме цели, свързани с класирането, няма смисъл да ви каже, че ще сме 9-и, седми или пети в класирането. Основната ми цел е да изградим силен отбор, да поставим основата за силното ни представяне в следващите сезони.”

Управляващият директор на Renault Sport F1 Сирил Абитбул, който е един от архитектите на завръщането на компанията във Формула 1 също не пожела да се ангажира с кой знае каква конкретика.

„Red Bull имаха нужда от пет години, за да стигнат до върха на Формула 1, при Mercedes също бяха нужни пет сезона – обясни Абитбел. – Затова и ние имаме реалистични амбиции. Не мога да ви кажа, че още този сезон ще имаме пилот на подиума. Това е невъзможно.

„Програмата ни за Формула 1 беше одобрена на 8 декември, покупката на Lotus стана факт на 19 декември, така че няма как още този сезон да сме в Топ 3. Но всичко, което вършим тази година ще е подчинено на силното ни представяне през 2017 и 2018, според мен, през 2018 ще можем да се борим за място на подиума.”

Техническият директор на Renault Ник Честър обясни, че болидът, показан днес в Париж е по-скоро „шоу автомобил” и в окончателния си вид RS16 ще изглежда доста по-различно за началото на сезона. Болидът беше представен изцяло в черно с жълти акценти, като Карлос Гон обясни, че оцветяването на болида е било идея на главния дизайнер на компанията Лорънс ван ден Акер.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт