728 x 90

Малдонадо: За няколко часа загубих мястото си във Формула 1

Малдонадо: За няколко часа загубих мястото си във Формула 1

Освободеният от тима на Renault във Формула 1 пилот Пастор Малдонадо разказа, че е загубил мястото си в световния шампионат в рамките на няколко часа и потвърди причината за раздялата с тима – той е останал без спонсор и това е решило съдбата му. „Ситуацията с участието ми във Формула 1 рязко се промени в

Освободеният от тима на Renault във Формула 1 пилот Пастор Малдонадо разказа, че е загубил мястото си в световния шампионат в рамките на няколко часа и потвърди причината за раздялата с тима – той е останал без спонсор и това е решило съдбата му.

„Ситуацията с участието ми във Формула 1 рязко се промени в рамките на няколко часа – Малдонадо, който досега разчиташе на милионите на венецуелската петролна компания PDVSA. – Аз не успях да намеря спонсор за тима и това доведе до резултата, че останах без място във Формула 1. Не съм ядосан, но за мен това беше като гръм от ясно небе.”

Всъщност, още пред декември беше ясно, че PDVSA има трудности насред сериозната икономическа криза, в която се озова Венецуела, дори няколко от шефовете на тима летяха до родината на Пастор, за да преговарят с петролната компания, която вече беше забавила плащането си за мястото на Малдонадо, което се изчислява на поне 30 милиона евро на сезон.

Пастор отвръща „без коментар” на въпроса дали PDVSA се е отказала да го поддържа и обяснява, че „трябва да търси алтернативни варианти, за да се върне в състезанията”.

„Сигурен съм, че PDVSA ще продължи да поддържа спортисти в други спортове – обясни Пастор, който има една победа във Формула 1. – За съжаление, аз карах в Williams и Lotus в най-лошия период от историята им, когато и двата тима бяха слаби. Но през 2012 в Испания всичко се получи както трябва и спечелихме състезанието. Тогава за първи път усетих, че карам кола, с която мога да взема победата.”

Пастор потвърди и подозренията, че развитието на Lotus през миналия сезон е спряло заради липсата на пари за доработване на болидите на тима.

„Въпреки че разполагахме с двигател на Mercedes, ние не успяхме да се възползваме от това – допълни Малдонадо. – Тимът трябваше постоянно да пести, защото нямаше пари и използвахме колкото се може по-дълго едни и същи детайли и компоненти, което се отрази негативно на надеждността на колите ни.”

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт