Шефът на световните шампиони във Формула 1 Mercedes Тото Волф потвърди, че през новия сезон тимът ще свали част от ограниченията, които досега използваше, за да контролира битката на двамата си пилоти на пистата Люис Хамилтън и Нико Розберг. Естествено, крайната граница остава непроменена – двамата пилоти не могат да застрашават шансовете на тима за
Шефът на световните шампиони във Формула 1 Mercedes Тото Волф потвърди, че през новия сезон тимът ще свали част от ограниченията, които досега използваше, за да контролира битката на двамата си пилоти на пистата Люис Хамилтън и Нико Розберг.
Естествено, крайната граница остава непроменена – двамата пилоти не могат да застрашават шансовете на тима за добро представяне.
„Тази година намаляваме контрола върху пилотите в сравнение с 2015 – обясни Волф. – Когато стартирахме нашия проект за Формула 1 през 2013, върху целия тим имаше огромно напрежение, за да постигнем резултати и победи и ние се справихме добре с това.
„През 2014 взехме титлата, а през 2015 доказахме, че това не е станало по изключение. За да вървят нещата, поставихме действията на пилотите в рамка, понякога това действаше, друг път не.
„Но научихме някои интересни уроци и подобрихме работата на тима. Дължим го на Люис и Нико, дължим го на Формула 1 – трябва да ги оставим да се състезават един срещу друг на пистата. Ще ни е по-трудно през новия сезон, но това е абсолютно задължително.”
Волф допълни, че не се притеснява, че така Mercedes ще улесни атаката на Ferrari и допълни, че повечето свобода за пилотите му съвпада с промените в правилата за новия сезон.
„През сезона инженерите ще имат много по-малко влияние върху колата и пилота, след като той е вече на пистата – обясни Волф. – Пилотите ще получават много по-малко информация и напътствия по отношение на стратегията им, използването на гумите или дори съвети за карането в един или друг сектор от пистата. Така че ще се справят сами.
„Това решение е добро за спорта. То оказва повече напрежение върху пилотите, а ние ще минем на малко по-заден план.”
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *