Шефът на тима на Mercedes във Формула 1 Тото Волф призна, че победата на Нико Розберг вчера в Гран при на Австралия е била под въпрос, тъй като в бокса обмисляли да спрат германеца заради критично висока температура на спирачките му. Розберг спечели в Мелбърн с едно спиране в бокса, а на финала авансът му
Шефът на тима на Mercedes във Формула 1 Тото Волф призна, че победата на Нико Розберг вчера в Гран при на Австралия е била под въпрос, тъй като в бокса обмисляли да спрат германеца заради критично висока температура на спирачките му.
Розберг спечели в Мелбърн с едно спиране в бокса, а на финала авансът му пред световния шампион и негов съотборник Люис Хамилтън беше 8 секунди.
„Имахме сериозен проблем с повишаването на температурата в спирачките на колата на Нико, дори обмисляхме да го повикаме в бокса и да го извадим от състезанието – обясни Волф. – Това се случи преди последните 20 обиколки от надпреварата, спирачните апарати и въздушните кутии на спирачките се бяха напълнили с дребни парченца и отломки от катастрофиралите по-рано коли.
„След това температурата на спирачките се стабилизира, но пак беше много висока. После обаче започна бавно да спада, бавно, но спадаше. В един момент се оказахме в много трудна ситуация.
„Нико не знаеше за това. Решихме да не му казваме. Ако нещата бяха станали опасни за него, щяхме да му кажем, но всичко се размина.”
Волф призна и че в бокса са очаквали средно твърдите гуми, с които завършиха състезанието Розберг и Хамилтън да влошат представянето си в последните обиколки.
„15 обиколки преди края нашите изчисления показваха, че тези гуми няма да издържат до финала – обясни Волф. – 5 обиколки преди финала задната лява гума на Нико вече беше в лошо състояние. А температурата на гумите и двамата спадаше с всяка изминала обиколка.
„Да, сцеплението на задна лява гума почти изчезна, но с другите три почти всичко беше наред.”
Волф допълни, че няма представа защо и двамата му пилоти са се забавили на старта, което позволи при потеглянето те да бъдат атакувани от Себастиан Фетел, който беше начело в първата част на надпреварата.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *