Финансовите трудности на тима от Формула 1 Sauber отново извадиха на бял свят възможността отборът на Петер Заубер да бъде купен от Ferrari и да остане в световния шампионат под името на Alfa Romeo. През февруари Sauber забави заплатите на 300 от своите служители, а шефът на тима Мониша Калтенборн, която е и съдружник в
Финансовите трудности на тима от Формула 1 Sauber отново извадиха на бял свят възможността отборът на Петер Заубер да бъде купен от Ferrari и да остане в световния шампионат под името на Alfa Romeo.
През февруари Sauber забави заплатите на 300 от своите служители, а шефът на тима Мониша Калтенборн, която е и съдружник в Sauber, пропусна Гран при на Бахрейн, като се предполага, че се е наложило тя да остане в базата на отбора в Хинвил, за да търси изход от финансовата криза.
Сега Ferrari може да даде възможност на Sauber да излезе от кризата, но това ще означава, че Петер Заубер и Мониша Калтенборн ще се разделят с акциите. Заубер вече го направи веднъж, когато продаде тима си на BMW, а след това, когато компанията напусна Формула 1, баварците върнаха на швейцареца акциите му.
Наскоро големият шеф на FIAT и Ferrari Серджо Маркионе на няколко пъти заяви, че много би искал да върне Alfa Romeo във Формула 1, като идеята е Alfa да е Б-отбор на Скудерията, така както работят Red Bull и Toro Rosso.
Alfa е една от най-успешните марки в началото на съвременната Формула 1 – Нино Фарина и Хуан Мануел Фанджо са сред първите световни шампиони, а тимът има 10 победи в 110 старта. След успехите в първата половина на 50-те години, Alfa е доставчик на мотори във Формула 1 между 1961 и 1979 година, а от 1979 до 1985 участва със собствен тим в световния тим, като последният старт на отбора е Гран при на Австралия на финала на сезон 1985.
Освен Фарина и Фанджо, за Alfa са карали някои от най-известните имена във Формула 1: Бруно Джакомели, Марио Андрети, Андреа де Чезарис, Патрик Депайе, Еди Чийвър и Рикардо Патрезе.
По ирония на съдбата с оглед на днешното присъствие на Alfa Romeo и Ferrari в моторните спортове, е добре да се припомни, че през 1929 година Енцо Ферари основава Scuderia Ferrari, за да изпълнява състезателната програма на Alfa Romeo, като сглобява и се състезава с коли на италианската марка.
Най-сигурният начин за завръщането на Alfa във Формула 1 е Ferrari да изплати дълговете на Sauber и да придобие тима срещу по-скромна сума.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *