728 x 90

Liberty Media гони Бърни, реже парите на Ferrari?

    Бъдещето на Бърни Екълстоун начело на Формула 1 не е толкова сигурно, колкото изглеждаше до дни, а причината за това се крие в милиардера Джон Малоун, който стои зад компанията Liberty Media, която купува основния пакет акции в световния шампионат. Европейските фенове на Формула 1 едва ли са наясно с това, но най-популярният прякор на

    Бъдещето на Бърни Екълстоун начело на Формула 1 не е толкова сигурно, колкото изглеждаше до дни, а причината за това се крие в милиардера Джон Малоун, който стои зад компанията Liberty Media, която купува основния пакет акции в световния шампионат.

    Европейските фенове на Формула 1 едва ли са наясно с това, но най-популярният прякор на Малоун в Щатите е Дарт Вейдър, на зловещия герой от „Междузвездни войни”, символът на злото в Империята, а това прозвище на Малоун му е измислено от бившия вицепрезидент на Щатите Ал Гор.

    Тази седмица стана ясно, че Малоун е подписал новия 3-годишен договор на Бърни като изпълнителен директор на компанията, която управлява Формула 1. Но веднага след това стана ясно, че най-вероятно Бърни ще напусне световния шампионат след последното състезание от календара през ноември в Абу Даби.

    Все още не е ясно какви са противоречията между Бърни и Малоун, но се предполага, че става въпрос за спорове относно разпределението на приходите на компанията, управляваща Формула 1 и инвестициите в развитието на бизнеса.

    Някои бизнес медии нарекоха спора „Битката на старците”, като се има предвид, че Бърни е на 85 години, а Малоун – на 75, но в този случай времето определено е на страната на американеца.

    В същото време списание Auto Bild съобщи, че Малоун планира още една революционна промяна във Формула 1 – американецът иска да спре годишните плащания, които получава Ferrari от държателя на търговските права само защото участва в шампионата. Бърни Екълстоун винаги е оправдавал тези плащания, често над 100 милиона евро годишно с това, че Скудерията е изключително важен участник във Формула 1 и единственият тим, който присъства в шампионата от старта му през 1950 година. Тук също може да се търси причината за последния скандал между Бърни и Малоун.

    Малоун е съобщил лошата новина на големия шеф на Ferrari и FIAT Серджо Маркионе и му е пояснил, че няма намерение да отстъпва от позицията си.

    „Дай ме под съд! Имам времето и парите, за да се боря”, заявил Малоун на Маркионе.

    В същото време американският медиен магнат прави и успешни стъпки към това да привлече на своя страна някои от най-важните тимове във Формула 1.

    По информация от Mercedes шефът на компанията Дитер Цетче е признал, че е „сериозно заинтересуван” от офертата на Малоун отборите да могат да станат акционери във Формула 1.

    Предполага се, че Mercedes иска да купи 10% от компанията, държаща търговските права, която ги придоби за 100 години напред по времето на президента на ФИА Макс Мозли. Сега предстои среща на Цетче с шефовете на Renault и Ferrari Карлос Гон и Маркионе, на която той ще се опита да ги убеди да се включат в тази инвестиция. Не е ясна каква точно ще е реакцията на Маркионе, а вече се разбра, че собствениците на Red Bull не се вълнуват от тази възможност.

    „Трябва да помислим отново над съотношението цена-продукт – обясни говорител на Дитрих Матешиц. – Ако се окаже, че инвестицията е много скъпа, а след това получим ограничени възможности да влияем на развитието на Формула 1, то такъв ангажимент няма да има смисъл за нас.”

    Най-добрата новина за феновете от лагера на Малоун обаче съобщи вестник Bild. Изданието обяви, че милиардерът е наредил на бизнес екипа в Liberty Media, осъществил сделката, да му предложи модел, по който цените на билетите за състезанията да бъдат „намалени драстично”, както и да се увеличат стартовете от календара в Европа.

    Малоун има легендарен статут в тв бизнеса в Щатите, а освен Дарт Вейдър, медиите често го наричат Лудия Макс. Освен това авторитетния The Wall Street Journal го сравни с „блатен алигатор” заради безскрупулните му бизнес тактики и неотстъпчивостта му по време на преговори.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт