728 x 90

Може ли Джовинаци да смени Райконен?

Може ли Джовинаци да смени Райконен?

Младият италиански пилот Антонио Джовинаци беше един от героите на Гран при на Австралия в неделя, където той замести Паскал Верлайн в единия от болидите на Sauber. Вицешампионът в сериите GP2 за миналата година и настоящ резервен пилот на Ferrari беше повикан в последния момент, но се справи повече от добре – първо стигна до

Младият италиански пилот Антонио Джовинаци беше един от героите на Гран при на Австралия в неделя, където той замести Паскал Верлайн в единия от болидите на Sauber.

Вицешампионът в сериите GP2 за миналата година и настоящ резервен пилот на Ferrari беше повикан в последния момент, но се справи повече от добре – първо стигна до втората част на квалификацията, а в неделя финишира 12-и в първото си състезание във Формула 1.

Пилотирането на Антонио му донесе много похвали, сред които и прогнози, че в края на сезона той може да смени Кими Райконен, който най-вероятно ще сложи край на кариерата си във Формула 1.

„Антонио се представи изключително в Мелбърн – заяви бившият шеф на Ferrari Чезаре Фиорио. – Все пак, той научи едва в събота сутрин, че ще трябва да кара една от колите на Sauber.

„Следя развитието на Антонио от пет години насам и той определено е най-талантливият италиански пилот в момента, смятам, че е напълно готов за Формула 1. Във Ferrari постъпиха добре като го взеха за трети пилот и се надявам, че Скудерията ще му даде шанс.”

Фиорио също насочи разговора към това дали Джовинаци може да смени Райконен.

„През 2014 Кими записа срамен за таланта му сезон, през 2015 се представи лошо спрямо Фетел, но миналата година успя да компенсира – допълни Фиорио. – В края на този сезон Райконен ще е на 38 години и мисля, че вече му е време да реши, че кариерата му във Ferrari и Формула 1 е приключила.”

Проблемът е, че никога досега италианските пилоти не са постигали успехи във Ferrari. Единствените изключения са от самото начало на съвременната Формула 1 – Джузепе Фарина е първият световен шампион, а Алберто Аскари има две титли през 1952 и 1953. След това обаче настъпва дълга суша.

Микеле Алборето има 80 старта за Ferrari през 80-те години и записа едва три победи, въпреки че през 1985 и 1986 беше смятан за претендент №1 за титлата.

През 2009 Джанкарло Физикела замени контузения Фелипе Маса, като пое колата от първия заместник на бразилеца – Лука Бадоер. Нито един от двамата италианци не се представи добре, а Физикела се оттегли само след пет състезания.

Приживе Енцо Ферари винаги е повтарял, че не иска да взима италиански пилоти във Ferrari, защото те буквално биват смачкани от очакванията и надеждите на нацията и затова не постигат нищо на пистата.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт