728 x 90

Дали агресията на Фетел няма да го лиши от титлата?

Дали агресията на Фетел няма да го лиши от титлата?

Дали Себастиан Фетел няма да съжалява твърде много за агресивните си защитни действия на старта на Гран при на Сингапур, които допринесоха за инцидента, в който участваха Макс Верстапен и Кими Райконен, извадил и тримата от състезанието? Все пак, тази случка може да лиши Фетел от шанса му да спечели световната титла този сезон във

Дали Себастиан Фетел няма да съжалява твърде много за агресивните си защитни действия на старта на Гран при на Сингапур, които допринесоха за инцидента, в който участваха Макс Верстапен и Кими Райконен, извадил и тримата от състезанието? Все пак, тази случка може да лиши Фетел от шанса му да спечели световната титла този сезон във Формула 1.

Подобни действия на старта вече се превръщат в нещо като запазена марка на Фетел. И той досега е използвал тези агресивни защитни маневри изключително успешно. Също като Михаел Шумахер преди него, като 7-кратният световен шампион беше специалист в безкомпромисните действия в такива ситуации. Обикновено, когато Фетел използва такива прийоми, те му помагат, но сега това може да се окаже много тежка грешка.

Естествено, това не означава, че Себ е единственият, който носи вина за инцидента между старта и първия завой – Верстапен и Райконен също имат отговорност, без значение колко различни мнения ще има по въпроса.

Но Верстапен беше напълно прав, когато след състезанието обясни, че претендентът за титлата, в случая Фетел, „не би трябвало да поема такива рискове”.

В битката за първия завой много често пилотите разчитат и на късмета, тъй като около тях се случват много неща, при това за изключително кратко време и те трябва да решават за части от секундата какво да направят. И границата между успешната атака и катастрофата е много тънка.

На първия завой в Сингапур се видяха ясно тези граници. Люис Хамилтън избра външната траектория и остана далеч от инцидента, като се нареди зад Фетел, а малко по-късно излезе и начело на състезанието. Оттам до финала, включително и при излизането на колата на сигурността на трасето, Хамилтън не изпусна лидерството и на финала взе третата си поредна победа от лятната пауза насам, общо седма за годината, която му позволи да увеличи аванса си пред Фетел от 3 на 28 точки.

Ако се върнем на първия завой, ще видим Фернандо Алонсо – другият пилот, който обикновено се справя перфектно в хаоса след старта, внимателно последва Хамилтън и за кратко изскочи на трето място зад Фетел и Люис, но веднага след това беше ударен от колата на Райконен.

Дали обаче Фетел изостана решително? След финала мнението на Хамилтън и на шефовете на Mercedes беше, че нищо не се е променило, че трябва да запазят концентрация, че има още много точки за печелене, както и че до края на сезона може да се случат много неща. Но Хамилтън е наясно колко важна беше Гран при на Сингапур.

„Само времето ще покаже, но това състезание беше много успешно за нас. Нямах представа, че Сингапур ще бъде толкова успешен. Сега трябва да съм много силен в следващите два старта, за да установим пълен контрол над шампионата.”

Що се отнася до инцидента на старта, анализаторите все още не успяват да се обединят около едно мнение – част от тях смятат, че вината е на Фетел, който тръгна да затваря Верстапен. Други пък сочат Макс, който като е видял, че двамата пилоти на Скудерията го затварят, е трябвало да върне газта.

В крайна сметка стюардите решиха, че става въпрос за състезателен инцидент и признаха, че „не може да се смята, че един пилот носи основната вина” за инцидента.

И последен елемент от тази ситуация – обикновено това притискане на Фетел дава резултат, той щеше да се доближи до Макс и до стената, Верстапен да върне газта и двамата да се подредят за завоя. Но нито той, нито Макс бяха наясно, че с колата на холандеца вече се беше изравнил Райконен, който в Сингапур направи най-добрия си старт този сезон, като потегли и най-добре от пилотите на първите редици. В този момент Макс се отказа да отказва отпор на Фетел и потърси траектория по-вдясно, но там вече беше Райконен, който при това продължаваше да набира скорост. И ударът беше неизбежен.

За съжаление, това се оказа един от тези инциденти, които са случват или може да се случат на старта от състезание във Формула 1, няма ясен виновник, но е напълно ясно кой е големият губещ от това, което стана между старта и първия завой в Сингапур.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт