728 x 90

Райконен: Всички знаем къде са границите на трасето

Райконен: Всички знаем къде са границите на трасето

Кими Райконен обясни, че не би трябвало да има объркване и съмнения за наказанието, което получи Макс Верстапен веднага след финала на Гран при на САЩ и което върна третото място на пилота на Ferrari. В последната обиколка на състезанието Макс атакува Кими и го изпревари в бързия десен завой №17, но мина и с

Кими Райконен обясни, че не би трябвало да има объркване и съмнения за наказанието, което получи Макс Верстапен веднага след финала на Гран при на САЩ и което върна третото място на пилота на Ferrari.

В последната обиколка на състезанието Макс атакува Кими и го изпревари в бързия десен завой №17, но мина и с четирите колела извън трасето. Това му донесе 5 секунди наказание и тъй като Райконен завърши на малко над 4 секунди след него, финландецът си върна третото място.

Това решение на стюардите предизвика истинска буря от страна на Red Bull и фамилията Верстапен, но единственият, който застана на страната на Макс се оказа неизпълнителният директор на Mercedes Ники Лауда.

„Всички ние знаем къде са границите на трасето – обясни Райконен, който преди да разбере за наказанието на Макс, се извини по радиото на екипа за изпуснатото трето място. – Не знам какво точно са решили стюардите, не съм гледал записа, но знам, че не би трябвало точно аз да коментирам тази ситуация, тъй като съм пряко замесен в нея. Стюардите са взели решение, което смятат, че е правилно.

„Още веднъж, неслучайно пистата има ограничения, всички сме наясно къде е ОК да прекрачиш бялата линия, но ако го правиш, когато атакуваш и изпреварваш свой съперник, така получаваш предимство и това ще има последици.

„Всеки отбор казва на пилотите си къде може да се излиза от трасето и къде – не, така че всички ние сме наясно с тази информация.”

Райконен поясни, че в последните обиколки на Гран при на САЩ е трябвало да пести гориво, което е позволило на Верстапен да го догони.

„Колата ми се представяше много добре, нямах кой знае какви проблеми – обясни финландецът. – Гумите издържаха доста време, но в края на състезанието трябваше сериозно да пестя гориво, много върнах газта.

„Когато Фетел излезе зад мен, аз му отворих вратата в завой №1, за да мине пред мен, след това се опитах да се „закача” за него, за да ме издърпа напред на правата, за да спестя още гориво. Това беше единственият ми проблем – трябваше да пестя гориво и да върна газта в края на състезанието.”

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт