728 x 90

Mercedes и Renault срещу новите мотори във Формула 1

Mercedes и Renault срещу новите мотори във Формула 1

Две от компаниите, доставящи двигатели във Формула 1 – Mercedes и Renault, обявиха, че са „скептично настроени” относно новите технически правила за моторите в световния шампионат, които трябва да влязат в сила за сезон 2021. Мнението им тежи много, тъй като Mercedes спечели всички титли от началото на новата турбо ера във Формула 1, а

Две от компаниите, доставящи двигатели във Формула 1 – Mercedes и Renault, обявиха, че са „скептично настроени” относно новите технически правила за моторите в световния шампионат, които трябва да влязат в сила за сезон 2021. Мнението им тежи много, тъй като Mercedes спечели всички титли от началото на новата турбо ера във Формула 1, а Renault е най-големият автомобилен производител, който участва в световния шампионат.

Тази седмица ФИА и ФОМ представиха плановете си за промяна на моторите, като целта, която се преследва са по-интересни състезания, намаляване на разходите и по-вълнуващ звук от двигателите.

Според предложенията, сегашните 1,6-литров V6 турбо мотори ще продължат да се използват, но системата за задвижване, от която те са част, ще стане по-проста. Предвижда се отпадането на мотор генератора MGU-H, който превръща в енергия топлината, отделена от турбото, като за сметка на това моторите ще работят с по-мощен MGU-K.

Освен това, ФИА се опитва с новите правила да привлече нови автомобилни производители във Формула 1, като в същото време запази интересите на тези, които вече участват в спорта.

Шефът на Mercedes Тото Волф заяви, че презентацията в Париж не е била приета добре от нито един от настоящите доставчици на мотори във Формула 1. Той допълни, че е останал изненадан, че от ФИА са разкрили толкова много информация за промените по моторите, след като от компаниите са им казали, че по промените ще има още много дискусии и уточнения.

„Това е тяхната версия и предложение, ние все още не сме го приели – обясни Волф пред ВВС. – Слабостта на тази концепция е, че на практика става въпрос за напълно нов двигател и нова инвестиция. Това е идея за развитие, но нито един от доставчиците на двигатели не беше особено впечатлен от нея.

„Новата концепция трябва да се справи с проблемите, които вече са ясни – разходите за развитие и нивото на звука на моторите. Това трябва да бъде свързано с глобалното виждане за развитието на Формула 1. Досега не сме видели нищо от това.”

Управляващият директор на Renault Sport Сирил Абитбул подкрепи тезата на Волф.

„Renault е против налагането на нов двигател, за който ще трябва да правим сериозни инвестиции, както и осъществим сериозно развитие на концепцията, без да сме наясно как ще изглежда Формула 1 след 2020 година.

„Тук не става въпрос само за правилата за двигателите, но и за тези, които са за шаситата, както и за търговското развитие на Формула 1. Съгласен съм, че трябва да преследваме по-ниски разходи, по-як звук от моторите и повече мощност, но тези неща се случват и с двигателите, които използваме и сега.”

Абитбул допълни, че не е сигурен, че новите правила за двигателите ще успеят да привлекат нови компании във Формула 1.

„Не виждам как това, което ни беше представено, ще създаде модел за независим доставчик на двигатели – обясни Абитбул. – Може би тази формула ще намали разходите за влизането на автомобилен производители, но въпреки това разходите за маркетинг и развитие на мотора остават много високи, за да се реализира тази идея.”

Същевременно, от Aston Matin, като компанията имаше свой представител на срещата в Париж заявиха, че са „ентусиазирани” от промените.

„Ние сме доволни от посоката, която поема Формула 1 и продължаваме да проучваме потенциалните възможности за Aston Martin за участие в световния шампионат като доставчик на мотори – обясни главният изпълнителен директор на компанията Анди Палмър. – Ключовият момент ще е контролът върху разходите, който трябва да направи възможна появата на независим доставчик на мотори.”

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт