728 x 90

Източноевропейското дерби на Williams

Източноевропейското дерби на Williams

За втора поредна година изборът на пилоти на Williams се оказва важна тема преди началото на новия сезон. В края на 2016 и началото на 2017 това беше свързано с напускането по спешност на Валтери Ботас, който замени Нико Розберг в Mercedes и тимът се принуди да помоли Фелипе Маса, който беше обявил оттеглянето си,

За втора поредна година изборът на пилоти на Williams се оказва важна тема преди началото на новия сезон. В края на 2016 и началото на 2017 това беше свързано с напускането по спешност на Валтери Ботас, който замени Нико Розберг в Mercedes и тимът се принуди да помоли Фелипе Маса, който беше обявил оттеглянето си, да се върне за още един сезон.

Сега бразилецът окончателно се оттегля и отново се търси партньор на Ланс Строл. Интересното е, че темата кой ще смени Маса е актуална на практика от началото на този сезон, но и до сега няма отговор.

Дълго време се смяташе, че фаворит №1 е Паскал Верлайн, но се оказа, че в Mercedes не са готови да плащат за място на протежето им, т.е няма да правят намаление в цената на моторите за Williams. И германецът потъна в класирането на претендентите.

Тимът потвърди двама от кандидатите, които ще използва по време на тестовете след края на сезона в Абу Даби: Роберт Кубица и Сергей Сироткин. Компанията от двама руснаци и един поляк, които се борят за единственото свободно място в силен отбор за догодина във Формула 1, роди и израза: Източноевропейското дерби на Williams. Другият руснак е уволненият от програмата на Red Bull Даниил Квят, който обаче има най-голям опит със съвременните коли във Формула 1 в сравнение със съперниците си.

Роберт Кубица

Кубица вече тества за Renault в Унгария през лятото, а новият член на мениджърския му екип Нико Розберг пое ролята на основен преговарящ с Williams. Полякът имаше планове да кара този сезон в световния шампионат за издръжливост, при това в клас LMP1 за тима на Колин Колес. Но след катастрофалното представяне на ByKolles в пролога, Кубица скъса договора си и напусна. Последваха тест за SMP Racing с прототип на Dallara от клас LMP2, два частни теста с Renault с кола от 2012 година и споменатите изпитания в средата на сезона на „Хунгароринг”. Но Renault избра Карлос Сайнц за догодина, а анализът на резултатите на поляка от тестовете показа, че той не е успял да демонстрира скоростта си отпреди катастрофата в началото на 2011 година. През септември Роберт вече беше песимистично настроен за шансовете си да се върне във Формула 1, но тогава на сцената се появи Розберг и нещата като че ли потръгнаха.

Според мнозина Роберт е идеалният кандидат за тима – той ще доведе спонсорски пари със себе си, известен е, има милиони фенове, а това, че не е толкова бърз колкото преди всъщност ще е добра новина за Ланс Строл, който ще може да подсили самочувствието си.

Даниил Квят

Раздялата на руснака с Red Bull и доктор Хелмут Марко дойде в стила на бившите световни шампиони – с разправия, тежки обвинения и без много обяснения на страничните наблюдатели. Кариерата на Квят в последните години се развива в низходящ план – от пилот на Red Bull той стана състезател на Toro Rosso и накрая беше освободен.

Ако помните, първият сезон на Квят в Toro Rosso беше много силен и той се представяше впечатляващо на фона на бързия, но явно немотивиран Жан-Ерик Верн. Днес вече мнозина са наясно защо Верн е загубил мотивация, но методите на ръководство на доктор Марко са тема за съвсем друг материал.

Факт е, че повишението на Квят в Red Bull дойде по-рано от логичното. А то се случи заради напускането на Себастиан Фетел, който в края на 2014 реши да се спаси от Red Bull и отличната форма на Дениъл Рикардо и премина във Ferrari. Руснакът прогресираше в Red Bull, но миналата година удари на два пъти Фетел на старта в Сочи, след което някогашният галеник на тима лично отиде при Кристиан Хорнър, за да му се оплаче от действията на Даниил и малко по-късно той беше върнат в Toro Rosso. А в предишното състезание в Китай Квят се качи на подиума. Но по същото време доктор Марко вече беше решил да заложи изцяло на таланта на Макс Верстапен и холандецът и Даниил си размениха местата.

За 2017 Квят остана в Toro Rosso, но вече беше наясно, че за него няма перспективи за развитие в системата на Red Bull.

Квят би бил добър избор за Williams с оглед на опита, който има и със сигурност ще бъде пределно мотивиран да докаже на бившите си работодатели, че са сбъркали при управлението на кариерата му.

Сергей Сироткин

Руснакът е аутсайдер в тази надпревара, тъй като няма нито един старт във Формула 1, но резултатите му са повече добри – от титлата му във Формула Abarth, спечелена през 2011 година, когато той беше едва на 16 години, та чак до последните сезони, в които той кара в сериите GP2 и за SMP Racing в LMP2 в „24 часа на Льо Ман”. От 2016 година насам Сироткин е тестпилот на Renault във Формула 1, а през 2015-а заемаше тази длъжност в Sauber, но с оглед на ограниченията в тестовете, ролята на тези пилоти вече е по-скоро номинална. Тази година Сироткин записа и два старта във Формула 2, което е последният сезон на GP2, но с ново име.

Специалистите ценят високо двата му сезона в GP2 – 2015 и 2016, където и в двата случая завърши трети в крайното класиране и спечели няколко състезания. През 2016 в шампионата доминира тимът Prema и на практика Сироткин и ART бяха единствените, които се противопоставиха на фаворитите. Преди това руснакът кара три поредни сезона във Формула Renault 3.5 V6, където също прогресира и в последната си година – 2014, завърши 5-и в крайното класиране, като беше звездата в квалификациите и също печелеше състезания.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт