728 x 90

Mercedes: Не провокирайте Маркионе и Ferrari

Mercedes: Не провокирайте Маркионе и Ferrari

Шефът на тима на Mercedes във Формула 1 Тото Волф предупреди шефовете на световния шампионат да не провокират големия бос на Ferrari Серджо Маркионе защото той наистина може да изтегли Скудерията от надпреварата. Маркионе вече на няколко пъти заплаши, че Черните кончета ще напуснат Формула 1, като използва различни поводи – от задаващото се ново

Шефът на тима на Mercedes във Формула 1 Тото Волф предупреди шефовете на световния шампионат да не провокират големия бос на Ferrari Серджо Маркионе защото той наистина може да изтегли Скудерията от надпреварата.

Маркионе вече на няколко пъти заплаши, че Черните кончета ще напуснат Формула 1, като използва различни поводи – от задаващото се ново разпределение на парите от наградни фондове през промените в техническите правила и премахването на ветото, което имат италианците при промени на правилата в спорта.

Много анализатори обаче са на мнение, че Маркионе само блъфира, защото Ferrari няма реална алтернатива на Формула 1 и за да се включи в който и да е друг популярен автомобилен шампионат ще има нужда от време и сериозни инвестиции, за да настигне лидерите в другите надпревари.

„Моят съвет е: Не провокирайте Серджо – обясни Волф. – Мисля, че Формула 1 има повече нужда от Ferrari, отколкото Ferrari се нуждае от Формула 1.

„Маркионе има ясна представа какво трябва да има във Формула 1, за да отговаря тя на интересите на Ferrari. Освен това, той не отправя празни заплахи.

„Ако Маркионе види, че Формула 1 не му носи това, от което се нуждае Ferrari, то компанията ще напусне световния шампионат. Много лесно, без никакво колебание и съжаление. Така че, по-добре не го закачайте.”

Коментарът на Волф дойде малко след изказването на президента на ФИА Жан Тод, който обясни, че не изключва Ferrari да напусне Формула 1 и добави, че предполага, че италианците ще загубят правото си на вето при приемането на нови правила.

„Ветото беше осигурено на Ferrari по времето на Енцо Ферари – обясни Тод. – Тогава той е бил изолиран в Маранело и е трябвало да се бори срещу британските тимове, които са работили с Ford Cosworth. А той е бил сам и сам си е произвеждал шасита и мотори.

„Затова и тогава са решили, че Ферари има нужда от някаква защита срещу мнозинството други отбори. Това е историята около това вето. Но аз не го подкрепям. Времената вече са други, Формула 1 се промени.”

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт