Две са трасетата, които имат реален шанс да приемат Гран при на Холандия – едно от най-чаканите състезания в близкото бъдеще на Формула 1. Liberty Media вече обяви, че планира да използва максимално популярността на Макс Верстапен, който година след година си изгражда все по-голяма армия фенове, която го следва на все повече състезания. Сега
Две са трасетата, които имат реален шанс да приемат Гран при на Холандия – едно от най-чаканите състезания в близкото бъдеще на Формула 1. Liberty Media вече обяви, че планира да използва максимално популярността на Макс Верстапен, който година след година си изгражда все по-голяма армия фенове, която го следва на все повече състезания.
Сега за надпреварата в Холандия се борят пистите „Зандвоорт” и „Ассен”, а холандското подразделение на тв канала RTL внесе още яснота в битката между тях. Според журналистите на RTL, изпълнителният директор на Формула 1 Чейс Кери е написал писмо до собствениците на „Зандвоорт”, в което се казва, че ако пистата няма договор за организиране на старт от шампионата до 31 март, то Liberty Media ще избере „Ассен”.
В същото време обаче Лий Ван Дам, който води кандидатурата на „Ассен” обяви, че това не е вярно и допълни, че миналата седмица холандците са преговаряли с Liberty Media. Според него, ако американците нямат интерес състезанието да е на „Ассен”, те са щели да го кажат.
Факт е, че „Ассен” има предимство, тъй като организаторите там са готови да поемат напълно финансирането на бъдещото състезание, докато от „Зандвоорт” поискаха помощ от 5 милиона евро от холандското правителство, но получиха отказ. Министърът на спорта на Холандия Бруно Бруинс обясни, че правителството не е готово да харчи пари на данъкоплатците за състезание от Формула 1.
„В случая става въпрос за търговско спортно събитие, правата, за което се държат от американска компания – обясни Бруинс. – Така че не се налага правителството да харчи пари. Такъв разход би бил неоправдан.”
Според Бруинс, Liberty Media вече е постигнала договореност със „Зандвоорт” и договорът ще е за 3 години, като първото състезание ще е през 2020 година. Интерес към състезанието има основният спонсор на Формула 1 Heineken, а Бруинс уточни, че правителството ще помогне по други начини, тъй като Гран при на Холандия е хубава инициатива, но трябва да има подходящ бизнес модел.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *