728 x 90

Колко сериозни са проблемите на Williams?

    Най-неуспешният тим във Формула 1 за миналия сезон – Williams, пропуска първите два дни от първата тестова сесия за 2019 година. И не е сигурно, че новата кола FW42 ще излезе на пистата и утре. Какви точно са проблемите, се питат феновете. А и не само те. Според информация в британските медии най-вероятно става въпрос

    Най-неуспешният тим във Формула 1 за миналия сезон – Williams, пропуска първите два дни от първата тестова сесия за 2019 година. И не е сигурно, че новата кола FW42 ще излезе на пистата и утре. Какви точно са проблемите, се питат феновете. А и не само те.

    Според информация в британските медии най-вероятно става въпрос за две групи проблеми.

    Първата са тези, които непосредствено бавят излизането на FW42 от боксовете на пистата „Каталуня” до Барселона. И според най-сериозните слухове, тези проблеми са свързани с отделни детайли на спирачната система, които не си пасват така, както искат конструкторите и инженерите. При проектирането на системата е била допусната грешка, после тя е била поправена, но за отстраняването й, както и за изработването на новите детайли е нужно време и оттук идва това забавяне от два дни. Първоначалното предположение беше, че в тима са си поставили твърде амбициозни срокове за сглобяването на новата кола, но това не беше потвърдено.

    Доста по-сериозни обаче са проблемите от втората група. За сезон 2019 в сила влязоха нови правила за аеродинамиката, които опростяват конфигурацията на предните и задните крила, намаляват притискането и съответно, колите ще станат с 1,5-2 секунди на обиколка по-бавни. Смята се, че по-голямата част от отборите вече са успели да неутрализират това изоставане с подобрения в други области от представянето на колата – потенциал за това се видя още в първия ден от тестовете в Барселона вчера.

    Но според информацията на ВВС, в Williams не са успели да се справят с това изоставане, т.е новата им кола ще се с до 2 секунди по-бавна от най-бавния автомобил в колоната за миналата година, което ще дръпне тима още по-назад. Това обаче е само предположение и първото доказателство за неговото потвърждение или опровергаване ще се появи след квалификацията в Мелбърн в средата на март.

    В Williams вече работят 24 часа в денонощието, като екипите, които работят по новия FW42 се сменят, но най-оптимистичната прогноза е, че новата кола ще може да излезе на пистата утре по обед, т.е тимът ще пропусне и сутрешната сесия, но ще кара следобед.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт