728 x 90

Pirelli: Има интересна разлика между отделните типове гуми

Pirelli: Има интересна разлика между отделните типове гуми

Шефът на Pirelli Motorsport Марио Изола анализира представянето на новите гуми на марката по време на първите предсезонни тестове в Барселона миналата седмица и обясни, че представянето им е било в рамките на очакваното. Тази година Pirelli възприе нов метод на категоризиране на сликовете – от С1 до С5, като С1 са най-твърдите смеси, а

Шефът на Pirelli Motorsport Марио Изола анализира представянето на новите гуми на марката по време на първите предсезонни тестове в Барселона миналата седмица и обясни, че представянето им е било в рамките на очакваното.

Тази година Pirelli възприе нов метод на категоризиране на сликовете – от С1 до С5, като С1 са най-твърдите смеси, а С5 – най-меките. В хода на състезателните уикенди пилотите ще разполагат с три различни вида гуми, които ще се означават с бяло, жълто и червено.

„Ясно е, че С1 не са подходящи за условията на тестовете в Барселона, за тези твърди гуми тук е много студено – обясни Изола. – Но когато Формула 1 се върне в Барселона за Гран при на Испания, то С1 ще работи много по-добре и тогава разликата между отделните типове гуми по отношение на скоростта ще се съкрати.

„Най-мекият тип гуми С5 също не е идеален за тук. Тези гуми са твърде меки и като добавим натоварванията от бързите завои и по-абразивният асфалт в сравнение с миналата година, те се износват много бързо.

„Нашите планове бяха, че разликата във времената между отделните типове гуми ще е 0,8-0,9 секунди на обиколка, а се оказа, че тя е средно 0,7 секунди на обиколка, така че сме доволни, особено като се има предвид, че обиколката на пистата „Каталуня” е сравнително къса. Като цяло, целите, които си поставихме при създаването на новите гуми, са изпълнени.

„Все още е трудно да оценим износването на гумите, ще ни трябва информацията и от втората тестове сесия тази седмица. Очакваме, че сега отборите ще заложат на по-дълги серии от обиколки и ще симулират състезания с повече гориво на борда.

„Очакваше се, че заради промените в аеродинамиката колите ще станат с една секунда или дори секунда и половина по-бавни на обиколка, но това не стана. А от това, което видяхме в първите четири дни на тестовете очаквам, че битката в колоната този сезон ще е още по-оспорвана.”

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт