Шефът на тима на Mercedes във Формула 1 Тото Волф е на мнение, че колегите му във Ferrari може да създадат опасни прецеденти с постоянното използване на заповеди от бокса, които не дават реален резултат, но да усложнят сериозно атмосферата в тимовете. В Гран при на Китай от бокса на Скудерията наредиха на Шарл Льоклер
Шефът на тима на Mercedes във Формула 1 Тото Волф е на мнение, че колегите му във Ferrari може да създадат опасни прецеденти с постоянното използване на заповеди от бокса, които не дават реален резултат, но да усложнят сериозно атмосферата в тимовете.
В Гран при на Китай от бокса на Скудерията наредиха на Шарл Льоклер да пропусне напред Себастиан Фетел, но германецът не успя да постигне нещо повече от третото място, а заради стратегията на тима Льоклер загуби и 4-ото място, изпреварен от Макс Верстапен.
Обяснението на италианците е, че в първите обиколки Льоклер е имал по-сериозни проблеми с гумите си и затова от бокса са пуснали Фетел напред, за да гони пилотите на Mercedes.
„Това е трудна ситуация, тъй като всеки тим шеф иска по-бързата му кола да гони съперниците, които са отпред. Себастиан каза, че колата му е по-бърза на този етап и те размениха местата на пилотите си. Това го разбирам – обясни Волф. – Но трябва да имаме предвид и това, че когато такива неща започнат да се случват, ситуацията става сложна, създават се прецеденти и все едно отваряш кутия, пълна с червеи. Така може да се окаже, че във всяко състезание пилотът, който е отзад ще започне да казва, че е по-бърз.
„Ситуацията не е лесна, ние също сме били в такова положение с Нико Розберг и Люис Хамилтън, както и с Валтери Ботас.”
Миналата година Mercedes използва заповеди от бокса в Русия, където Ботас пропусна напред Хамилтън, тъй като световният шампион беше догонен от Фетел в хода на състезанието.
В Китай в неделя от Mercedes решиха да защитят позициите на двамата си пилоти – Хамилтън и Ботас вървяха първи и втори и вкараха едновременно за втория им бокс, като Валтери загуби малко време, но и шанса да се бори с Люис за победата.
„Този проблем не е само при Ferrari, всеки отбор, за който карат двама алфа пилоти трябва да го решава”, допълни Волф.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *