728 x 90

Розберг: Ferrari има сериозен проблем с аеродинамиката

Розберг: Ferrari има сериозен проблем с аеродинамиката

Новият автомобил на Ferrari за сезон 2019 във Формула 1 – SF90, има сериозни проблеми с аеродинамиката, смята световният шампион за сезон 2016 Нико Розберг, като германецът прогнозира, че ще е нужна „много работа”, за да бъдат отстранени тези трудности. За тази година италианците възприеха по-различен подход при развитието на аеродинамиката на колата си в

Новият автомобил на Ferrari за сезон 2019 във Формула 1 – SF90, има сериозни проблеми с аеродинамиката, смята световният шампион за сезон 2016 Нико Розберг, като германецът прогнозира, че ще е нужна „много работа”, за да бъдат отстранени тези трудности.

За тази година италианците възприеха по-различен подход при развитието на аеродинамиката на колата си в сравнение с Mercedes – F90 е подчинен на максимално намаляване на аеродинамичното съпротивление и постигане на максимална скорост на правите. Това обаче означава, че колата има проблеми с притискането в завоите и тази слабост не може да се отстрани с промени в баланса на колата.

„Колата на Ferrari наистина има много ниско аеродинамично съпротивление, но не и достатъчно аеродинамично притискане в завоите – обясни Розберг във видео в канала си в YouTube. – И точно в завоите губят много време, така не се постигат най-бързите обиколки. Просто колата им не се развива така, както се очакваше.”

Интересното е, че в Бахрейн от Mercedes изчислиха, че на правите Ferrari печели до половин секунда спрямо световните шампиони.

Но в Китай, където обратната права и изключително дълга, пилотите на Mercedes записаха първо и второ място в квалификациите и след това и двойна победа в състезанието.

„В Китай видяхме, че във Ferrari се опитват да решат проблемите като добавят повече притискане на задното крило, но това не се получи, тъй като с увеличаването на притискането се увеличава и съпротивлението, при промените в задното крило резултатът е такъв – обясни Розберг. – Затова и обикновено увеличаването на притискането, но без увеличаване на съпротивлението, се постига по друг начин – с промени в предното крило, вертикалните му елементи по-точно и други аеродинамични елементи, които на пръв поглед са второстепенни. Във Ferrari ще работят върху това, но тук става въпрос за много работа, която ще отнеме време.”

Следващият старт от сезона е по улиците на Баку, където има много дълга права, както и няколко бавни завои, а Розберг призна, че му е трудно да прогнозира как ще се представи Скудерията точно на това трасе. Все пак, Нико заяви, че за него Mercedes си остават фаворити на всички писти, които предстоят, дори и в Барселона, където през зимната пауза Ferrari се представиха впечатляващо на тестовете.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт