728 x 90

Ferrari: Може би концепцията на колата ни е грешна

    След петото поредно поражение от пет старта в сезон 2019 във Формула 1 от Ferrari признаха, че може би концепцията на новия им автомобил – SF90, е сгрешена. За Баку и Испания тимът използва много нови компоненти в аеродинамиката и нова версия на двигателя, но в Барселона това не даде очаквания резултат. Двамата пилоти на

    След петото поредно поражение от пет старта в сезон 2019 във Формула 1 от Ferrari признаха, че може би концепцията на новия им автомобил – SF90, е сгрешена.

    За Баку и Испания тимът използва много нови компоненти в аеродинамиката и нова версия на двигателя, но в Барселона това не даде очаквания резултат.

    Двамата пилоти на Mercedes бяха недостижими за Себастиан Фетел и Шарл Льоклер, а освен това пред тях мина и Макс Верстапен с Red Bull.

    Сега шефът на тима Матиа Биното обяви, че вече е започнал вътрешен анализ на проблемите и обясни, че е възможно при създаването на SF90 да е заложена грешна концепция.

    При представянето на колите за сезон 2019 се видя, че Ferrari и Mercedes са избрали съвсем различни решения за оформлението на предното крило, като първоначално се смяташе, че идеите на Скудерията са по-ефективни.

    Но първите състезания показаха, че колата на Ferrari губи във всички завои, а състезанието в Барселона потвърди това.

    „Губим много време във всеки един завой – призна Биното. – Не само в последния сектор в Барселона, във всеки един завой. Освен това има и много сериозно недозавиване. Дали не ни достига притискане или е нещо по-сериозно? Сега ще анализираме това и ще разберем какъв е проблемът.

    „Ще ни трябват няколко дни сериозна работа, за да разберем. Дали наистина сме заложили грешна концепция или имаме проблеми само с аеродинамиката. Не мога да ви отговоря веднага.”

    По време на тестовете преди сезона Mercedes като че ли изоставаха от Ferrari, но след това шампионите записаха пет поредни двойни победи. Също така от тима обясниха, че ще са необходими месеци, за да се променят основните идеи, заложени в колата. Биното потвърди това, но допълни, че вярва, че ефектът може да се появи още в рамките на този сезон, доста по-скоро, отколкото смятат в Mercedes.

    „Не бих казал, че ще е провал, ако се окаже, че сме допуснали голяма грешка – допълни Биното. – Ние все още сме млад екип, който се учи. Някои от проблемите могат да бъдат решени много бързо.”

    Шефът на Mercedes Тото Волф подкрепи тази теза, като обясни, че концепцията за по-сериозно аеродинамично притискане, на която е подчинена и тяхната кола, позволява агресивно развитие на аеродинамиката, без обаче това да се отразява на баланса на колата.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт