728 x 90

Peugeot готов за малкия Льо Ман

    Роуд-Атланта – шестото състезание  (от общо седем за сезона) в пистовите серии ILMC, ще се проведе между 29 септември и 1 октомври 2011 13 точки…Шестият манш на Intercontinental Le Mans Cup, Роуд-Атланта или Малкият Льо Ман, е нетипичен, сложен и зрелищен. Team Peugeot Total ще участва за четвърти път с надеждата да спечели втора поредна

    Роуд-Атланта – шестото състезание  (от общо седем за сезона) в пистовите серии ILMC, ще се проведе между 29 септември и 1 октомври 2011

    13 точки…
    Шестият манш на Intercontinental Le Mans Cup, Роуд-Атланта или Малкият Льо Ман, е нетипичен, сложен и зрелищен. Team Peugeot Total ще участва за четвърти път с надеждата да спечели втора поредна титла конструктори в ILMC. Изправен пред сериозни съперници и състезание, което става все по-силно, отборът трябва да се опита да спечели 13 точки преди последния рунд в Китай през ноември.
    Засилваща се конкуренция
    С всяко изминало състезание, борбата за победата става все по-ожесточена. Темпото се засилва. Колите са много близки като характеристики, а мотивацията на екипите и решимостта на пилотите са доказателство за повишаване на нивото на сезона 2011. Съперникът на Team Peugeot Total е изключително силен, въпреки което отборът постигна доста успехи от началото на шампионата и се надява да продължи по същия начин, спечелвайки 13 точки, необходими за титлата в последното издание на ILMC, който от следващата година ще се провежда под името Световен Шампионат.
    Доказана надеждност
    „За нас сезонът е успешен“, казва Оливие Кенел, директор на Peugeot Sport. “Към днешна дата, трябва да се отбележи надеждността на нашите автомобили, тъй като единствените интервенции по механиката бяха вследствие спортни инциденти. Всички 908 финишираха в състезанията, което е един от ключовете на нашия успех. Начело сме в класирането на Контрукторите и Отборите, два манша преди края на сезона. Смятаме да продължим в този дух и да покажем в САЩ, и най-вече в Китай, потенциала на колите и екипа. Целта ни е ясна : да победим в шампионата и да спечелим състезанията.“
    Подготовката
    „Предвид бързото темпо, наложило се във всеки от предишните маншове на ILMC през този сезон, трябва да сме готови за още едно надбягване“ смята Бруно Фамен, технически директор на Peugeot Sport. “На всяко следващото състезание, съперниците са все по-силни. Следователно, трябва да продължим да работим във всички посоки, защото и най-малкият детайл е важен. Малкият Льо Ман е наистина сериозно изпитание, защото стратегията трябва да се преадаптира постоянно, съобразно намесите на колата за сигурност, освен всичко останало. Разбира се трябва да спечелим тези 13 точки за шампионата, но след старта започва една „луда надпревара“, в която не трябва да се допусне никакъв компромис, нито с победата, нито с финиширането на колите. Така беше на Силвърстоун, където отборът се представи отлично, в бокса, на пистата, с няколко истински подвига дори извън нея, като този на Франк Монтани. При излизането му от пистата в началото на състезанието, той прояви невероятна воля и успя да отмести колата. След като излезе два пъти от кокпита, за да повика комисарите, той изкара 908 сам!“

    Двата 908, които ще участват в САЩ, са същите, които бяха прегледани след Англия. Със средна скорост от около 215 км/ч, пистата в Атланта е бърза колкото Спа, докато процентът на пълно натоварване на двигателя е почти идентичен с този в Льо Ман – близо 75%. Следователно аердинамичната конфигурация ще бъде между двете писти.
    Номер 7 ще бъде с шаси 03 (победител в Имола и Силвърстон)
    Номер 8 ще бъде с 04 (победител в Спа)
    За да се подготви по-добре за тази среща, която цени високо, поради особеностите й и сложната стратегия, която налага, Team Peugeot Total ще проведе тестове на 25 и 26 септември, преди да се сблъска с невероятния трафик по време на свободните тестове и на самото състезание.

    Две поредни победи на Peugeot на Малкия Льо Ман
    Трасето на Роуд-Атланта е наистина специално, а атмосферата уникална. Четирите километра с 12 виража, се изминават за малко повече от една минута. При 60 автомобила на тестовете и 53 в състезанието, трафикът ще играе определяща роля без да се забравят намесите на колата за сигурност, които сигурно ще са много за 1000 мили или 10 часа. Миналата година, тя влезе 9 пъти!
    Team Peugeot Total има две победи от три участия в Атланта и познава спецификите на състезанието. Последните две издания бяха едновременно много оспорвани и различни. През 2009, когато поради проливния дъжд състезанието бе прекъснато за няколко часа, Рeugeot спечели първо и второ място с пилотите Монтани и Саразен пред Лами и Минасян. През 2010, в края на ожесточена надпревара с Audi, триото Монтани-Саразен-Лами финишира на първо място пред Дейвидсън-Вюрц-Жене.

    Два невероятни екипажа
    На борда на 908 n°7 (сини огледала) ще се качат Антъни Дейвидсън, Себастиан Бурде и Симон Пажно, които ще се борят за първата си победа в Атланта. За Бурде, който победи на Имола и Силвърстоун, участието на тази писта с Peugeot е премиера! Дейвидсън (2-ри през 2010), който се завръща след възстановяване от травма, и Пажно ще целят втори успех за този сезон с 908.
    Peugeot 908 n°8 (бели огледала) ще бъде поверен на Франк Монтани, Стефан Саразен и Александер Вюрц. Завърналият се в програмата австриец се присъедниява към двукратните победители в Роуд-Атланта. Този екипаж е нов, въпреки че Вюрц и Саразен са карали заедно през 2008 в Льо Ман.
    Както в Себринг, Спа и Льо Ман,  Peugeot разчита и на 908 HDi FAP, ангажиран от Team Oreca Matmut, победител в Себринг в началото на годината. Той отново ще бъде воден от Никола Лапиер, заедно с двама официални пилота на Peugeot Sport Марк Жене и Никола Минасян.

    Следете 1000 мили или 10 часа на Роуд-Атланта Малкият Льо Ман (GMT-5)
    Live text : www.peugeot-sport.com
    Live timing и състезание : www.americanlemans.com
    Live radio : www.radiolemans.com
    Телевизия :
    Eurosport International : 18:00 – 19:00 / 23:00 – 01:00
    Eurosport France : 18:00 – 19:00 / 23:00 – 01:00
    Speed Chanel
    ESPN3
    Timing : GMT-5
    Четвъртък, 29 септември 2011
    10:00 – 11:00 (френско време : 16:00 – 17:00) : Свободни тестове
    14:55 – 15:55 (френско време : 20:55 – 21:55) : Свободни тестове
    17:30 – 18:15 (френско време : 23:30 – 00:15) : Media spot (Motorhome Peugeot Sport)
    19:00 – 21:00 (френско време : 01:00 – 03:00) : Свободни тестове
    Петък, 30 септември 2011
    10:15 – 11:15 (френско време : 16:15 – 17:15) : Свободни тестове
    15:30 – 15:45 (френско време : 21:30 – 21:45) : Квалификации LMP1
    Събота, 1 октомври 2011
    09:15 – 9:40 (френско време : 15:15 – 15:40) : Warm Up
    11:30 (френско време : 17:30) : Старт на 14о издание на Малкия Льо Ман. 1000 мили или 10 часа

    Класиране ILMC :
    Конструктори :            Отбори :
    1. Peugeot, 153 т.        1. Team Peugeot Total, 81 т.
    2. Audi, 108 т.              2. Audi Sport Team Joest, 74 т.
                                      3. Team Oreca Matmut, 34 т.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт