728 x 90

Формула Е: Новият болид започва тестове през октомври

    Първите тестове на новия болид за сезон пет във Формула Е са насрочени за октомври, но тимовете ще трябва да почакат още, за да изпробват колата. Сезон пет стартира през 2018 и завършва през 2019 и ще отбележи много важен технологичен скок в развитието на световния шампионат за електрически болиди – тимовете ще използват нови

    Първите тестове на новия болид за сезон пет във Формула Е са насрочени за октомври, но тимовете ще трябва да почакат още, за да изпробват колата.

    Сезон пет стартира през 2018 и завършва през 2019 и ще отбележи много важен технологичен скок в развитието на световния шампионат за електрически болиди – тимовете ще използват нови автомобили, които ще са оборудвани с батерии, които ще издържат цялата състезателна дистанция и няма да се налага пилотите да сменят колите.

    Новите болиди ще са производство на Spark Racing Technologies – компанията, която произведе и първото поколение на колите във Формула Е и ще се оборудвани с батерии с капацитет 54 kWh, които идват от McLaren Applied Technologies.

    Всъщност първият тест на новите коли трябваше да е по-рано, но се получи забавяне заради това, че закъсня избора на доставчика на новите батерии.

    Идеята на ФИА беше на 1 октомври компаниите да могат да получат „напълно завършени автомобили”, но това ще стане по-късно.

    Краштестовете на новия болид са насрочени за 1 септември, а първият колективен тест на отборите с новата кола ще е през февруари 2018. Новият автомобил ще получи хомологация от август 2018.

    Новите болиди ще са по-мощни – от 200 на 250 kW, като енергията, която се възстановява при спиране също ще се увеличи. Но новите коли ще са и по-тежки – от 888 на 930 килограма, основно заради по-тежката батерия, като се очаква теглото й да е почти 360 килограма.

    Сега в колите във Формула Е има батерии, дело на Williams Advanced Engineering, които са с по пет модула с по 33 клетки, общо 165 клетки. Батерията на McLaren ще е с 209 клетки, а според непотвърдена информация първите симулации са показали, че тя няма достатъчно заряд, за да се използва в едно цяло състезание и най-вероятно това е една от причините за забавянето на новия болид за Формула Е.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт