Шампионът на България на писта в клас Туринг Иван Влъчков е спокоен и хладнокръвен като Кими Райконен. Това заяви Росен Даскалов, за чийто екип София Кар Моторспорт Влъчков кара в отминалия кръг от шампионата на GT4 на пистата Словакия Ринг с българския болида Sin Car R1. Иван се представи отлично в класа на аматьорите, като
Шампионът на България на писта в клас Туринг Иван Влъчков е спокоен и хладнокръвен като Кими Райконен. Това заяви Росен Даскалов, за чийто екип София Кар Моторспорт Влъчков кара в отминалия кръг от шампионата на GT4 на пистата Словакия Ринг с българския болида Sin Car R1.
Иван се представи отлично в класа на аматьорите, като финишира втори в неделното състезание след старт от полпозишън, а след наказание на първите Роми Дал’Антониа и Джузепе Фасиколо (Ит) беше обявен за победител. Постижението му е страхотно, като се има предвид, че досега той не е карал състезателен автомобил със задно предаване.
Даскалов, Влъчков и председателят на БФАС Владимир Илиев дадоха вчера пресконференция, на която Росен и Иван разказаха за състезанията в Словакия през уикенд, а пилотът показа и наградата си за първата му победа в GT4.
Влъчков е дългогодишен състезател по картинг и шампион в клас Ротакс Джуниър, а от миналата година кара основно на писта, където спечели титлата в серия Туринг. И през този сезон той е убедителен водач на затворен маршрут с 2 победи от 2 старта.
„Познавам Иван от картинга и съм го гледал как кара – разказа Даскалов за това как се е стигнало до дебюта на Влъчков в европейските серии GT4. – Аз също съм карал картинг и знам за какво става въпрос. Гледах го и на писта Русе тази година и се убедих във възможностите му.
„Исках да има български пилот в нашия тим. След разговор с баща му Стамен той се съгласи Иван да кара. Влъчков слуша това, което му се казва, и не прави нещата на своя глава. Затова постигна и този успех.“
„Благодаря на Росен Даскалов за поканата да осъществя тази моя мечта да карам на една истинска писта с един истински автомобил – обясни Иван. – Той през цялото време беше до мен и ми помагаше. Следяхме внимателно всички мои грешки и се опитвах като изляза следващия път да ги поправя.
„С общи усилия постигнахме поставената цел от Росен – да сме на подиума. Нямах представа на коя позиция съм завършил и бях много щастлив, когато Даскалов ми каза по радиото, че съм завършил 2-и. Винаги ще помня това мое първо състезание в тази категория.“
Даскалов разкри, че останалите хора в екипа на Иван – баща му Стамен и механикът Ивелин Терзиев-Фичо, не са вярвали, че пилотът може да се класира на подиума още в първото си участие.
Засега не е ясно дали Иван ще кара в някой от оставащите 2 кръга до края на сезона в GT4 – на „Зандвоорт” и „Нюрбургринг”, като това зависи до голяма степен от намирането на финансови средства и спонсори. Иван заяви, че иска отново да стартира в GT4, но призна, че не зависи от него.
Следващото предизвикателство за Влъчков е участието му в планинско „Шипка-Дамасцена” този уикенд с неговия Honda Civic. Досега Иван не е карал на планинско изкачване и ще мери сили с конкурентите си в клас HC3.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *