728 x 90

Ferrari се връща в Льо Ман със заводски тим

Ferrari се връща в Льо Ман със заводски тим

Ferrari планира завръщане в „24 часа на Льо Ман” и световния шампионат за издръжливост (WEC) със заводски отбор, като това трябва да стане след 2021 година, когато ще влязат в сила новите правила за клас LMP1. След изтеглянето на заводските отбори на Audi и Porsche WEC заложи на суперсезон 2017-2018 с две издания на Льо

Ferrari планира завръщане в „24 часа на Льо Ман” и световния шампионат за издръжливост (WEC) със заводски отбор, като това трябва да стане след 2021 година, когато ще влязат в сила новите правила за клас LMP1. След изтеглянето на заводските отбори на Audi и Porsche WEC заложи на суперсезон 2017-2018 с две издания на Льо Ман, за да спаси шампионата и обяви нови технически правила.

Според новите правила, които трябва да влязат в сила през септември 2020 година, прототипите от LMP1 ще бъдат заместени от състезателни коли, разработени на базата на серийни хиперавтомобили.

Новите правила привлякоха сериозен интерес и се очаква, че със свои коли ще участват и McLaren, Toyota, Aston Martin и дори бутиковият производител Glickenhaus. Предполага се, че в битката ще се включи поне една компания, като слуховете са за Ford и Porsche.

Интересното при Скудерията е, че италианците не планират да работят с партньорските си тимове – като AF Corse в GT класа, а в Маранело да бъде сформиран заводски отбор. Според последната информация от Италия, във Ferrari чакат окончателния вариант на правилата, за да получи новата състезателна програма окончателна оценка за търговската й целесъобразност.

Дълги години – през 60-те и 70-те години на миналия век, Енцо Ферари е смятал, че състезанията за издръжливост са по-важни от Формула 1 и Скудерията е била сред най-силните участници в тези надпревари, включително и в Льо Ман.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт