728 x 90

Red Bull може да стартира в Льо Ман през 2021 година

Red Bull може да стартира в Льо Ман през 2021 година

Red Bull може да се насочи към състезанията за издръжливост и „24 часа на Льо Ман” за сезон 2021, ако се окаже, че до 2020 година бившите шампиони не успеят да се върнат в челото на класирането във Формула 1. Компанията на Диди Матешиц купи тима на Jaguar за началото на сезон 2005 във Формула

Red Bull може да се насочи към състезанията за издръжливост и „24 часа на Льо Ман” за сезон 2021, ако се окаже, че до 2020 година бившите шампиони не успеят да се върнат в челото на класирането във Формула 1.

Компанията на Диди Матешиц купи тима на Jaguar за началото на сезон 2005 във Формула 1, а между 2010 и 2013 тимът спечели четири поредни световни титли при пилотите и конструкторите със Себастиан Фетел. В края на 2018 обаче тимът се раздели с дългогодишния си доставчик на мотори Renault и от 2019 ще е заводският отбор на Honda, като японците ще продължат да доставят двигатели и на Toro Rosso.

Новият собственик на Формула 1 Liberty Media има амбициите за търговска и регулаторна революция в световния шампионат след изтичането на настоящото Споразумение Конкорд в края на сезон 2020, но засега няма сериозен прогрес, като опитите за промяна в правилата, особено по отношение на задвижващите системи, бяха успешно парирани от доставчиците на мотори.

Моторспорт съветникът на Red Bull доктор Хелмут Марко вече обяви, че тимът на Матешиц няма намерение да си връща статута на клиентски отбор и няма да бъде „заложник на новите правила”.

„Ние имаме споразумение до края на 2020 година – обясни доктор Марко. – Но докато няма правила за двигателите, нито ново Споразумение Конкорд, то нито Red Bull, нито Honda ще могат да вземат някакво решение.

„Но със сигурност, ние няма отново да сме зависими от друга компания, както беше в миналото, когато ние се молехме на другите и обещанията към нас не се спазваха.”

Настоящият договор на Red Bull с Honda е за 2 години, до края на 2020 година. Отвъд този срок възможностите на Red Bull са ограничени, като се има предвид, че най-вероятно едва ли ще има нови доставчици на двигатели във Формула 1 за сезон 2021.

„Едната възможност е да се откажем – призна доктор Марко. – Или пък да се пробваме другаде, в друг шампионат. С Valkyrie на Aston Martin, Льо Ман може да е възможност за нас, когато влязат в сила новите технически правила за състезателните коли, базирани на серийните хиперавтомобили. Ние обмислихме внимателно този вариант и според нас, това ще е страхотен успех.

„Valkyrie също е невероятен успех, всички коли бяха продадени веднага, на зелено. Това е добра основа за развитието на Red Bull Technologies.”

Red Bull помогна на Aston Martin при създаването на Valkyrie, като техническият директор на тима от Формула 1 Ейдриън Нюи беше важна част от проекта.

В WEC работят по новите правила, които ще заменят сегашните прототипи от клас LMP1 с коли, базирани на хиперавтомобили, като първият супер сезон с тях ще е през 2020-2021.

Liberty Media планира налагането на таван на бюджетите във Формула 1, като доктор Марко обясни, че това може да помогне на програмата на Red Bull в Льо Ман и WEC.

„Ако има таван на бюджетите, то ще трябва да съкращаваме хора – заяви доктор Марко. – Ние не искаме да се стига дотам. Затова можем да ги използваме в проекта за Льо Ман. Изглежда, че ще можем да е състезаваме в WEC с кола, базирана на Valkyrie и разходите да са разумни. Основното финансово бреме ще легне върху Aston Martin, но такова участие ще се впише в нашата концепция.”

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт