728 x 90

Преди юбилейното 40-то рали "Хеброс"

    Славната традиция на рали „Хеброс” продължава Пред прага сме на юбилейното 40-о рали „Хеброс”. Състезанието има славна история, която надявам се да продължим 4 десетилетия след първото му издание през далечната 1972 г. За този период надпреварата претърпя много метаморфози, но винаги си остана с името „Хеброс”. Ралито през годините е било и едно от

    Славната традиция на рали „Хеброс” продължава

    Пред прага сме на юбилейното 40-о рали „Хеброс”. Състезанието има славна история, която надявам се да продължим 4 десетилетия след първото му издание през далечната 1972 г. За този период надпреварата претърпя много метаморфози, но винаги си остана с името „Хеброс”. Ралито през годините е било и едно от най-престижните в шампионата на Европа. В него са стартирали много от най-добрите пилоти на Стария континент. Рекордьор по победи в състезанието е унгарецът Атила Ферианц. В състезанието са побеждавали много от най-добрите наши пилоти от три поколения – Илия Чубриков, Радослав Петков, Георги Петров, покойните Стоян Колев и Иван Николов… Звезди, които са триумфирали в „Хеброс” са и пилоти, които отново ще видим по трасето в 40-ото му издание – Димитър Илиев, Крум Дончев, Ясен Попов…
    Сега състезанието е четвърти кръг от националния шампионат. В него ще стартират всички най-добри наши екипажи. „Хеброс” винаги се е свързвало с Пловдив и специалните етапи из Родопите. От две години ралито бе изнесено от града. Миналата година център бе пистата „Дракон” край с. Калояново, като това бе спасителният вариант, за да няма празна страница в историята на състезанието. Тази година центърът е нов – курорта Хисаря. Все пак и Пловдив остава, тъй като там в петък, от 18 часа на централния площад ще бъде церемониалния старт на ралито. Идеята ни е за в бъдеще, когато времената се променят, има повече средства и ралито стане двудневно, пловдивските отсечки да се каран в единия ден, а сегашните – на другия.
    Истинската надпревара започва на другия ден – 30 юли, събота. Центърът на ралито сега ще бъде в Хисаря. Защо избрахме Хисаря? Аргументите ни са няколко. Курортът, който е привлекателен за туристи в тази част от сезона, включително и чужденци. В града има много хотели и СПА центрове, с което отпадат проблемите с настаняването на отборите и състезателните екипи. В центъра на града, около читалище „Иван Вазов”, където са щабът, пресцентърът, секретариатът. В радиус от 50 метра са ситуирани и останалите зони – закрит парк, сервизен парк, зона за прегрупиране, мястото за церемониите.
    Маршрутът на състезанието също е обновен, като отново етапите са в Средна гора и Предбалкана. Общата дължина е 326,14 км, а специалните етапи са 8 – на четири трасета, които се минават по два пъти. Общата дължина на специалните етапи е 84, 76 км. Освен познатите от миналата година скоростни отсечки Каваклийка (18,85 км) и Зелениково (11,22 км), в маршрута са включени новите Хисаря и Свежен. Първият носи името на курорта е къс – 3,6 км, но много динамичен и атрактивен, и за пилотите, и за зрителите. Близостта му до града със сигурност ще събере много хора. Свежен също е сериозно изпитание с дължина 8,7 км между селата Бабек и Свежен. Това е етап, който е каран преди години, но днешното поколение пилоти не го познава.
    Искам да благодаря на община Пловдив и зам.-кмета Георги Титюков, на общинските власти на Хисаря и на кмета Георги Пирянков, които оказаха пълно съдействие и помощ в цялата подготовка и организация на състезанието, на кмета на с. Калояново инж. Александър Абрашев, а също и на колегите им – кметовете на Брезово – инж. Стоян Минчев и на Братя Даскалови – Ваня Стоева, които имат вече опит от миналогодишното рали и тази направиха много, за да може състезанието да го има.”
    Готови сме напълно с охраната, медицинското и аварийното осигуряване на състезанието. Осигурени са 80 маршала, 70 полицейски служители, както и пет автомобила за аварийно спасителна дейност, секретариат, времеизмерване, радисти… Искам да обърна внимание на зрителите да изпълняват нарежданията на маршалите и охраната, на полицейските служители, за да може състезанието да премине без инциденти и да се превърне в празник за всички – участници, организатори и публика.  
    Очакваме ви в Хисаря, на 40-ото юбилейно рали „Хеброс”.
    Христо Стоилов, Директор на рали „Хеброс”

     

    Победители в Рали "Хеброс" 1972-2010 г.
    1972 Румен Минчев – Йордан Велев (България) BMW 1600
    1973 Любомир Юруков – Румен Минчев (България) BMV 1600
    1974 Радослав Петков – Kостадин Гурлев (България) Renault A 1300
    1975 Левент Пекюн – Севин Сипахи (Турция) Fiat Murat
    1976 Илия Чубриков – Koльо Чубриков (България) Renault 1600 A
    1977 Илия Чубриков – Kиро Киров (България) Renault 5 A
    1978 Стоян Колев – Цветан Стоянов (България) Porsche 911
    1979 Радослав Петков – Koстадин Гурлев (България) – ВАЗ 1600
    1980 Иван Николов – Георги Толев (България) Fiat Abarth 131
    1981 Атила Ферианц – Янош Тандари (Унгария) Ranault 5 Turbo
    1982 Атила Ферианц – Янош Тандари (Унгария) Ranault 5 Turbo
    1983 Илия Чубриков – Пламен Чубриков (България) Ranault 5 Turbo
    1984 Атила Ферианц – Янош Тандари (Унгария) Ranault 5 Turbo
    1985 Ван Дер Марел – A. Белцер (Холандия) Opel Manta 400
    1987 Атила Ферианц – Янош Тандари (Унгария) Audi Quatro
    1988 Атила Ферианц – Янош Тандари (Унгария) Audi Quatro
    1989 Атила Ферианц – Янош Тандари (Унгария) Audi Quatro
    1990 Роберто Калдероли – Maсимо Тромби (Италия) Ford Sierra
    1991 Сердар Бостанджи – Чинат Гюркан (Турция) Ford Sierra
    1992 Сердар Бостанджи – Чинат Гюркан (Турция) Ford Sierra
    1993 Стоян Колев – Румен Манолов (България) Ford Escort
    1994 Искендер Атакан – Oкан Кан (Турция) Ford Escort
    1995 Георги Петров – Иван Тонев (България) Ford Escort
    1996 Кшищоф Холовчиц – Maчей Виславски (Полша) Toyota Celica
    1997 Джанмарино Зенере – Сандро Фарночиа (Италия) Subaru Impreza 555
    1998 Ясен Попов – Дилян Попов (България) Ford Escort WRC
    1999 Ясен Попов – Дилян Попов (България) Subaru Impreza
    2000 Димитър Илиев – Петър Сивов (България) Ford Escort
    2001 Димитър Илиев – Петър Сивов (България) Peugeot 306 Maxi
    2002 Крум Дончев – Румен Манолов (България) Peugeot 306 Maxi
    2003 Серкан Язичи – Кан Окан (Турция) Ford Focus WRC
    2004 Крум Дончев – Стойко Вълчев (България) Peugeot 306 Maxi
    2005 Крум Дончев – Стойко Вълчев (България) Subaru Impreza WRX STI
    2006 Димитър Илиев – Янаки Янакиев (България) Mitsubishi Lancer Evo 9
    2007 Радослав Козлеков – Никола Попов (България) Mitsubishi Lancer Evo 9
    2008 Димитър Илиев – Янаки Янакиев (България) Mitsubishi Lancer Evo 9
    2009 Крум Дончев – Петър Йорданов (България) Mitsubishi Lancer Evo 9
    2010 Димитър Илиев – Янаки Янакиев (България) с Skoda Fabia S2000

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт