728 x 90

Димитър Илиев най-бърз в шейкдауна

    Шампионите на България Димитър Илиев/Янаки Янакиев (Vivacom RT, Skoda Fabia S2000) записаха най-добро време в шейкдауна на рали „България", за който се използва част от трасето на етапа „Боровец". Илиев и Янакиев направиха пет минавания на отсечката, а най-бързото беше за 1.52,7 минути. Втори, на 0,8 секунди останаха Петър Гьошев/Димитър Спасов (Prestige RT, Peugeot 207

    Шампионите на България Димитър Илиев/Янаки Янакиев (Vivacom RT, Skoda Fabia S2000) записаха най-добро време в шейкдауна на рали „България", за който се използва част от трасето на етапа „Боровец". Илиев и Янакиев направиха пет минавания на отсечката, а най-бързото беше за 1.52,7 минути. Втори, на 0,8 секунди останаха Петър Гьошев/Димитър Спасов (Prestige RT, Peugeot 207 S2000), а трети, само на 0,1 секунда от тях завършиха Крум Дончев/Петър Йорданов (Globul RT, Peugeot 207 S2000). Най-близо до първите трима се оказа Лука Бети/Маурицио Бароне (Ит, Peugeot 207 S2000), който направи най-бързото си качване за 1.54 минути. Осем пилоти успяха да слязат под 2 минути на качването към Боровец, като другите трима в тази група са Антонин Тлустак – 1.56,9 мин, Мачей Ржежник – 1.54,9, Олексей Тамразов – 1.59,9 минути и Абдулазис Ал Кувари – 1.55,4 минути.

    Даниел Попов мина в група Х
    Даниел Попов ще се състезава в група Х в 43-ото издание на рали „България", след като на техническия преглед комисарите имаха забележки към автомобила на младия пилот и неговия навигатор Дилян Попов.
    „Проблемът се оказа странен, тъй като в сравнение с миналата година по колата няма никакви промени – обясни Дилян Попов. – Ние бяхме заявени в група R4, но не сме направили всички промени по колата и на прегледа ни казаха, че трябва да сменим страничните стъкла на автомобила, което просто физически нямаше как да стане.
    „За нашия автомобил версия група N и R4, по отношение на вратите и страничните прозорци има някои сериозни разлики – за група R4 прозорците са по-тънки, а вратите са пълни с пяна. За група N стъклата са по-дебели, но във вратите има предпазни греди, които са по-тежки, но по-здрави. Ние сложихме стъкла за група R и оставихме гредите от група N. Оказа се, че така не може. А ние не искахме да правим компромиси със сигурността на екипажа."
    Заради това усложнение Попов подава молба да бъде преместен в група Х и така пилотите, каращи само за нашия шампионат се увеличиха от пет нa шест малко преди старта на ралито.
    „За нас е важно Дани да навърта повече километри с колата – допълни Дилян Попов. – Ще караме в група Х, ясно е трупането на опит е по-важно към този момент. Но не разбирам как една и съща кола, при едни и същи изисквания едната година минава на преглед, а на следващата – не."

    Дай Вей Йеин: България е прекрасна страна
    Първият тайвански пилот в историята на рали „България" – Дай Вей Йеин обяви, че е възхитен от България, природните красоти, но все още има трудности с адаптацията към родните пътища. Тайванският пилот катастрофира вчера на път за един от скоростните етапи, след като колата му се хлъзна в завой – предното й дясно колело стъпило в мократа трева край асфалта, след което последвало преобръщане до близко езерце. Пилотът се отърва с една драскотина на ръката, навигаторът му е невредим, а инцидентът остави след себе си пострадал Citroen C4 и акт от 150 лева.
    „Случват се такива неща на тренировки, съжалявам, че загубихме време заради катастрофата – заяви за пресцентъра Дай Вей Йеин. – Имахме резервен вариант, дойде нов автомобил и тренирахме с него.
    „Рали „България" е дебютът ни в Европа, карал съм в ралита в Азия, най-вече в Тайван и Китай. Тукашните отсечки много ми харесват, „Мухово" ми е любимата, не само защото е най-дългата. При нас повечето ралита също са асфалтови, но пътищата са по-тесни и с повече завои, с много къси прави. Тук на места асфалтът е по-хлъзгав, но на повечето отсечки сцеплението е много добро и пътищата са по-широки.
    „Караме в България с помощта на вашия пилот Иван Ганчев, той е наш приятел, помогна ни много с автомобила – Renault Clio, обясни ни и ни показа много неща за етапите.
    „Планираме да стартираме в рали „Сливен" и евентуално след това – в рали „Сан Рено", мисля, че като начало на европейската ни програма, не е лошо.
    „Възхитен съм от България, за мен тя е една от най-красивите държави в света, страхотна природа, хората са много мили, много ми харесва тук."

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт