728 x 90

Citroen показа новия С3 WRC

Citroen показа прототип на новия си рали боец С3 WRC, с който ще участва в световния рали шампионат от догодина и който е изграден по новите правила, които влизат в сила догодина. Премиерата на новия С3 WRC ще е в края на месеца на автомобилния салон в Париж. Новите технически правила за WRC автомобили имат

Citroen показа прототип на новия си рали боец С3 WRC, с който ще участва в световния рали шампионат от догодина и който е изграден по новите правила, които влизат в сила догодина.

Премиерата на новия С3 WRC ще е в края на месеца на автомобилния салон в Париж.

Новите технически правила за WRC автомобили имат най-сериозен принос за това С3 WRC да изглежда така, но преди началото на новия сезон през януари, колата ще претърпи още промени.

В сравнение с актуалния DS3 WRC новият рали автомобил е с 202 мм по-дълъг и с 55 мм по-широк. Теглото на С3 WRC е 1175 килограма, което е с 25 по-малко от DS3 WRC, но в този случай всички производители се стремят да са максимално близо до минималното тегло, определено от ФИА за този тип автомобили.

Двигателят остава 1,6-литров с турбо, задвижването отново е 4х4, тук няма промени в регулациите, но се очаква Citroen да обяви мощност от около 380 конски сили, което е с 80 повече от тези, заявени при DS3 WRC. И тъй като няма надежден начин тези мощности да бъдат измерени, приема се, че това е минималното, с което разполагат пилотите.

Все още няма пълна яснота за това кой ще кара за Citroen догодина. Единствено е потвърден първият пилот Крис Мийк, а тимът трябва да избере кой ще му е съотборник и кой ще кара третата кола, която обаче ще е частен статут и може би ще участва в по-малко стартове.

Citroen пропусна част от състезанията през 2016, за да се подготви за завръщането си като заводски тим в WRC през следващия сезон.

Новите WRC автомобили ще са по-бързи и по-мощни – рестрикторът на турбото се увеличава от 33 на 36 милиметра, централният диференциал отново става активен, а правилата разрешават и по-сериозно развитие на аеродинамиката на колите.

През сезон 2017 в световния рали шампионат ще участват пет заводски отбора: Volkswagen, Hyundai, Citroen и Toyota, а M-Sport отново получава статут на производител и ще представи нова версия на Ford Fiesta WRC.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт