728 x 90

Ожие отказа на Citroen!

Ожие отказа на Citroen!

5-кратният световен рали шампион Себастиен Ожие е отказал да се върне в Citroen и ще продължи кариерата си в M-Sport – тимът на Малкълм Уилсън, с който спечели последната си световна титла тази година. Новината беше потвърдена от самия Себ, който коментира ситуацията малко преди старта на рали „Австралия”, последен кръг от WRC този сезон.

5-кратният световен рали шампион Себастиен Ожие е отказал да се върне в Citroen и ще продължи кариерата си в M-Sport – тимът на Малкълм Уилсън, с който спечели последната си световна титла тази година.

Новината беше потвърдена от самия Себ, който коментира ситуацията малко преди старта на рали „Австралия”, последен кръг от WRC този сезон.

„Има четири причини да откажа офертата на Citroen, но не искам да разкривам повече детайли по преговорите”, обясни 33-годишният пилот.

Според неофициална информация пилотът не е бил доволен от заплатата, предложена му от Citroen – 2,5 милиона евро на сезон.

Отказът на Ожие е още един удар за шефа на тима на Citroen Ив Матон, който още през лятото обяви, че връщането на французина в отбора става приоритет №1 за него. Заради преговорите с Ожие Матон изпусна Андреас Микелсен, който подписа с Hyundai за 2018 година и №1 в тима за догодина остава бързият, но склонен към инциденти Крис Мийк. Най-вероятно отново ще му помагат младите Крейг Брийн и Стефан Лефевр, но техният принос едва ли ще е достатъчен за атака към титлата при конструкторите, каквато е основната цел на Citroen.

Ожие заяви пред Rallye Magazine, че в най-скоро време ще обяви какво смята да прави през новия сезон.

„На 99 процента съм сигурен какво ще правя – обясни французинът. – Съвсем скоро ще обявя какви са плановете ми.”

Ожие вече даде индикации, че иска да остане в M-Sport, но за целта поиска гаранции от Уилсън, че тимът ще си намери голям основен спонсор или ще убеди Ford да се върне в световния рали шампионат. В последните седмици се появи информация, че Ford Европа може да се върне като партньор на M-Sport в WRC, като част от парите ще дойдат от закритата програма на тима на Кен Блок в световния рали крос шампионат.

През 2017 година M-Sport донесе най-големите успехи на Ford, без да има сериозна подкрепа от компанията – световните рали титли при пилотите и конструкторите.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт