728 x 90

Екстремно пътуване в Гренландия с 3 пикапа и Nokian (видео)

Експедиция от 7 души успешно премина от южния бряг на Гренландия до най-северното място и обратно за 20 дни, като по този начин преодоля над 5000 километра. Екипът на Arctic Trucks кара през заледени реки, дебел континентален лед, виелици и стотици километри безлюдна снежна територия като използва три специални, високопроходими автомобила. Един от автомобилите беше

Експедиция от 7 души успешно премина от южния бряг на Гренландия до най-северното място и обратно за 20 дни, като по този начин преодоля над 5000 километра. Екипът на Arctic Trucks кара през заледени реки, дебел континентален лед, виелици и стотици километри безлюдна снежна територия като използва три специални, високопроходими автомобила.

Един от автомобилите беше снабден с гуми Nokian Hakkapeliitta 44, разработени през 2017 г. съвместно между Nokian Tyres и Arctic Trucks. Това диво приключение в безкомпромисния арктически климат е тежко изпитание за участниците и тяхното оборудване.

Седем мъже, три превозни средства, и 5000 километра лед. Миналата пролет, исландско-американска експедиция пропътува от южния бряг на Гренландия до най-северното място и обратно за 20 дни.

Гумите Nokian Hakkapeliitta 44 се изправят пред суров тест. Приключението, озаглавено Expeditions7, започва от Исорток в южния край на Гренландия и се насочва на север към п-ов Земя Вулф в северния му край. В по-голямата си част пътуването се осъществява върху континенталния ледник, дълъг няколко хиляди километра и дебел над три километра в определени точки.

По време на пътуването, членовете на експедицията регистрират информация за времето и събират проби сняг и лед, които после предоставят на различни университети за изследователски цели. Експедицията продължава почти три седмици преди групата да пристигне в село Сисимиут на западния бряг на Гренландия. Общото изминато разстояние е 5169 км.

„Най-трудната част беше тръгването и намирането на безопасен маршрут от морския лед към гъстата континентална ледена покривка“, разказва Емил Гримсон, един от основателите на Arctic Trucks, който също взима участие в експедицията: "Карахме върху тънък слой речен лед, когато едно от превозните средства пропадна. За щастие, това беше най-лошото, което се случи и успяхме да започнем пътешествието си само няколко дни по-късно от планираното.“

Експедицията среща редица други предизвикателства по пътя. Променливите зимни метеорологични условия и снежни виелици с нулева видимост на моменти забавят напредването. В най-бавните участъци от пътуването превозните средства могат да се движат само с 10 километра в час. Най-ниската регистрирана температура е -40°C. Въпреки това, Гренландия, също така, показва и красотата си по време на експедицията.

„Това, че виждахме размера на глетчера в неговата цялост, спираше дъха ни“ – казва Гримсон: „Пристигането в Земя Вулф след няколко дни шофиране на лед също бе незабравимо. Мястото беше впечатляващо…почти сюрреалистично. Не съм сигурен, че някой някога е карал кола толкова далеч на север.“

Екипът избира три автомобила, изработени по поръчка от базираните в Исландия Arctic Trucks – същите превозни средства, използвани и за други експедиции в Антарктика. Най-новият автомобил е оборудван с Nokian Hakkapeliitta 44, които имат изключителни характеристики и са направени от най-северния производител на гуми в света, Nokian Tyres. Протекторът на гумата е от специално разработена смес, която осигурява, както първокласно сцепление, така и издръжливост при изключително студено време.

„Исках да използвам Nokian Hakkapeliitta поради предишния ми опит с тях. Тези гуми наистина овладяват екстремните условия и работят изключително добре дори и при толкова ниски температури като -40 градуса“, споделя Гримсон.

Една гума Nokian Hakkapeliitta 44 тежи 70 килограма, а диаметърът ѝ е повече от един метър. Солидната гума се появява на бял свят миналата година в резултат на дългото сътрудничество между Nokian Tyres и Arctic Trucks.

„В мекия сняг са необходими големи гуми с достатъчно пространство за въздух“, казва Гримсон: „Можете да променяте дължината на контактната повърхност на гумата, като регулирате налягането в нея. Широката гума има по-добри възможности за пренасяне на товар и няма да потъне толкова дълбоко в снега, колкото тясната гума.“

Една от най-важните стъпки в процеса на предварителното планиране е правилно да се изчисли консумацията на гориво. На глетчера няма бензиностанции.

„За щастие, в крайна сметка използвахме по-малко гориво от предвиденото“, разкри: „Nokian Hakkapeliitta осигуряват добра икономия на горивото. Екипът пренесе повече от половината гориво върху шейни теглени от автомобилите.“

„Това беше първият път когато теглихме гориво в резервоари за съхранение, поставени върху шейни зад колите“, припомня си Гримсон: „Изпитахме затруднение да обезопасим резервоарите с гориво, както и да предотвратим разпадането на шейните докато се движеха върху твърдия терен.“

Триседмичното приключение превръща седемте членове на експедицията в изключително сплотен екип, в който всеки изпълнява своята роля – от готвене, поправка на автомобилите до заснемане на пътуването.

„Това действително е изживяване, което се случва веднъж в живота“, споделя Гримсон: „Пътувания като това ви пренасят в една друга реалност. Можете да се фокусирате единствено върху „тук и сега“, да се насладите на момента и да забравите за всичко останало.“

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт