728 x 90

Saleen показа кросоувър и елмобил

Компания Saleen е една от иконите на американския тунинг. Тя е основана през 1983 г. от бившия пилот Стив Салийн и направи име със сериозните доработки на спортния автомобил Ford Mustang. По-късно се появява оригиналният средномоторен суперкар Saleen S7, станал американска легенда, а впоследствие Стив пробва силите си в тунинга на други автомобили – Chevrolet

Компания Saleen е една от иконите на американския тунинг. Тя е основана през 1983 г. от бившия пилот Стив Салийн и направи име със сериозните доработки на спортния автомобил Ford Mustang. По-късно се появява оригиналният средномоторен суперкар Saleen S7, станал американска легенда, а впоследствие Стив пробва силите си в тунинга на други автомобили – Chevrolet Camaro, Dodge Challenger и дори Tesla.

Сега всичките тези проекти са закрити, а компанията се намира на прага на нова ера. В търсене на пазар Стив Салийн преди пет години откри филиал в Китай, но местните клиенти не са привлечени от скъпите тунинговани машини.

След кратко прекъсване компанията преприема втори опит, далеч по-сериозен. В Жугао, Източен Китай, е създадено съвместното предприятие Jiangsu Saleen Automotive Technology с местен бизнесмен. Вече е почти построен съвместен завод с капацитет за 150 хиляди машини годишно.

Първият модел е показан още през 2017 г. – средномоторният спортен автомобил Saleen S1, създаден върху базата на немското купе Artega GT – образец 2007 година. Колата е с нов дизайн и форсиран турбомотор Ford с обем 2,3 литра (457 к.с., 577 Нм, 290 км/ч).

Производството на тези машини в Китай ще стартира през първата половина на 2020 г., а скоро след това ще започнат да ги изнасят в САЩ и Европа. Това обаче не е всичко за възможностите на предприятието.

Пазарен хит се очертава друг автомобил – Saleen MAC, прототипът на който беше показан през последния уикенд. Компанията засега разкрива два параметра на новия модел: мощност 400 к.с. и 450 Нм въртящ момент. А като основен конкурент е определен самия Porsche Macan. Американо-китайската джипка е планирана за конвейера през следващата година.

Преди всички обаче трябва да се появи елмобилът Saleen Maimai, който се очаква на китайския пазар още в края на настоящата година. Той е базиран на лиценз за елмобила MyCar, разработен в Хонконг още през 2003 г. не успял да стигне до пазара.

Новоизпеченият Saleen Maimai с дължина три метра се отличава с променен дизайн на предницата (външността на оригиналния модел е дело на сами Джуджаро). Елмобилът има двуместен салон с шест въздушни възглавници, елмотор с мощност 109 к.с. и тягова батерия за 35 кВт/ч. От компанията обещават, че машината с тегло 1100 кг ще може да преодолее с едно зареждане 305 км.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт