728 x 90

Yenko Camaro SC Stage 3 – Чудовище за сбогом

    Догодина Chevrolet ще изостави своя Camaro, но преди масълкарът да изчезне от пазара, SVE го дарява със 7,0-литров V8, механична трансмисия и умопомрачителните 1520 к.с.   Компанията Specialty Vehicle Engineering (SVE), базирана в Томс Ривър, Ню Джърси, на около 86 км югозападно от Ню Йорк, има тесни връзки с GM и още по-тесни – с

    Догодина Chevrolet ще изостави своя Camaro, но преди масълкарът да изчезне от пазара, SVE го дарява със 7,0-литров V8, механична трансмисия и умопомрачителните 1520 к.с.  

    Компанията Specialty Vehicle Engineering (SVE), базирана в Томс Ривър, Ню Джърси, на около 86 км югозападно от Ню Йорк, има тесни връзки с GM и още по-тесни – с марката Chevrolet на концерна. Производството на Camaro ще бъде прекратено през 2024 г.; все още не се чува нищо за реален наследник. Но Chevrolet няма да позволи на своя Camaro да си отиде безславно: Сега SVE пуска на пазара версия с мощност 1520 к.с. (1500 HP) и механична скоростна кутия.

    Версията на Camaro с най-висока мощност ще се продава под името Yenko. Сред почитателите на масълкарите Yenko се радва на добра репутация: американският състезателен пилот Дон Йенко, загинал през 1987 г. при катастрофа с пилотирана от него Cessna 210M, си е спечелил известност благодарение на разработените от него версии Yenko Stinger Stage 1-3 на Chevrolet Corvair от втората серия и Yenko Camaro. Когато Chevrolet пуснал Camaro през 1966 г., според фирмените разпоредби неговият V8 не бивало да надвишава 6555 кубически сантиметра (400 кубически инча).

    Най-високите мощности в рамките на концерна били запазени за Chevrolet Corvette и Pontiac GTO. Производителите на преките конкуренти на Camaro – Ford (Mustang), Plymouth (Barracuda) и Dodge (Dart) – не си налагали подобни самоограничения, което довело до дефицит на мощност при модела на Chevrolet. Дон Йенко се дразнел от това, поради което поръчал Camaro SS с мотор L78 и монтирал в него двигателя L72 на Corvette с работен обем 6997 куб. см, еквивалентни на 427 кубически инча – за феновете на масълкарите 427 има славата на магическо число. А днес 427 се завръща в новото Yenko Camaro.


    Stage 1 и 2 с оригиналния двигател

    SVE вече е предоставил на актуалното Camaro две Yenko версии със съвсем прилични увеличения на мощността: Stage 1 (Етап 1) осигурява 1166 к.с. (1150 HP), а Stage 2 – 1216 к.с. (1200 HP). Основата и в двата случая е Camaro SS 1LE с всички компоненти за висока мощност и динамика, които оригиналният производител предлага. Затова 6,2-литровият LT1 V8 на Chevy се използва за задвижване за първите две нива на изпълнение, а „серийното оборудване“ на тези спортни версии винаги включва настроено със състезателни характеристики окачване с магнитореологични амортисьори, допълнителни охладители за маслото, диференциала и трансмисията, електронно блокируем диференциал и седалки Recaro Performance. Докато за Stage 1 и 2 хората от SVE увеличават работния обем на мотора LT1 от 6,2 на 6,8 литра (от 378 на 416 куб. инча) и монтират механичен компресор, Stage 3 получава напълно различен двигател.


    Stage 3 със 7-литров V8

    V8 моторът на Yenko Camaro Stage 3 се смята за „железния кон“ на GM: 6,6-литровият агрегат обикновено се използва в тежките пикапи на концерна. SVE увеличава работния обем до седем литра, което съответства на споменатите по-горе магически 427 кубически инча. И в Stage 3 един компресор осигурява повече кислород в горивните камери за по-високата мощност. Освен това има и вътрешни подобрения на двигателя, като колянов вал от кована стомана, бутала от кован алуминий и масивни I-образни мотовилки, които за разлика от леките мотовилки с H-образен профил издържат на много високи налягания. Налице са също така оптимизиран газоразпределителен механизъм и всмукателна система, проектирана за по-голям въздушен поток, както и регулатор на налягането за принудителното пълнене. Крайният резултат са 1520 к.с. и максимален въртящ момент от 1350 нютонметра – стига в резервоара да има подходящо гориво. 7-литровият V8 достига максималната си мощност само когато гори 100-октанов супербензин – SVE препоръчва например състезателното гориво Sunoco 260 GT.


    6-степенна механична предавателна кутия

    Пилотът на свръхмощното чудовище Stage 3 превключва предавките ръчно: SVE предпочита механичната шестстепенна скоростна кутия, защото десетстепенният автоматик на Chevy може да има проблеми с въртящия момент.

    Визуално Yenko Camaro SC Stage 3 се разпознава по капака на двигателя с въздухозаборник. Самият капак е изработен от карбон като при по-„слабите“ версии, но е боядисан в цвета на каросерията. Логото YSC върху предния капак означава Yenko Super Car. Има и емблеми на Yenko за радиаторната решетка, калниците и задната част. Страничните ивици са опция, големият заден спойлер е стандартен за тунинга Stage 3. В интериора има Yenko лайстни на праговете на вратите и бродерии Yenko на опорите за глава и постелките на пода.


    100 екземпляра

    Докато Stage 1 и 2 се очаква да бъдат произведени в по 50 екземпляра, SVE възнамерява да изработи 100 броя от Yenko Camaro Stage 3. Те ще се продават изключително чрез дилърите на GM в САЩ и Канада. Тъй като моделът от най-високото трето ниво не отговаря на калифорнийските разпоредби за емисии в отработилите газове, там той може само да участва в състезания. В останалите американски щати автомобилът може да бъде регистриран за пътна употреба. Цените на Yenko Camaro все още не са известни.


    Снимки: Specialty Vehicle Engineering (SVE)
    Източник: ams.bg

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт