728 x 90

Manhart MH2 630 и 700: 715 к.с. в старата „двойка“ М Competition

    Въпреки че BMW вече пусна на пазара новия M2, тунерите от Manhart доразвиват възможностите на предишния М2 Competition с модела MH2 700, подходящ и за пилотиране на писта. От 2015 г. насам BMW M2 е на върха в гамата на Серия 2. През 2018 г. вариантът Competition отиде още по-напред по отношение на мощността и

    Въпреки че BMW вече пусна на пазара новия M2, тунерите от Manhart доразвиват възможностите на предишния М2 Competition с модела MH2 700, подходящ и за пилотиране на писта.


    От 2015 г. насам BMW M2 е на върха в гамата на Серия 2. През 2018 г. вариантът Competition отиде още по-напред по отношение на мощността и динамиката. От пролетта на 2023 г. BMW постави на стартовата решетка новия M2 с фабричен код G87. Сега тунерът Manhart показва за пореден път, че предшественикът – с наименование F87 – далеч не е някаква вехтория. Точно обратното: като Manhart MH2 700, той се изстрелва в невъобразими измерения на мощността.

    Тунингът на двигателя при MH2 700 се основава на представения през пролетта на 2017 г. MH2 630. Както обикновено при Manhart, трицифреното число в означението на модела отбелязва мощността на мотора. Редовият шестцилиндров агрегат с 410 к.с. и максимален въртящ момент 550 нютонметра беше подсилен до 630 к.с. и 750 Нм. Увеличението се осъществяваше посредством нови турбокомпресори в комбинация с оптимизиран междинен охладител и новонастроена система за управление на двигателя. Но там, където много се вкарва, много трябва и да се изкарва – затова Manhart добавя спортна изпускателна система от неръждаема стомана с управляеми клапи. Изпускателните тръби на MH2 630 са без катализатор, а пречистването на отработилите газове е преместено в нова свързваща тръба. В задната си част новата ауспухова уредба е украсена с четири 90-милиметрови крайни тръби, облечени в карбон.


    Всичко е малко по-голямо и по-наточено

    MH2 700 също има четири ауспухови накрайника, но те – както и много други отделни компоненти – са малко по-големи и по-изразително оформени, отколкото при 630. Моделът се предлага с матовочерни 100-милиметрови крайни тръби, които сега образуват дебелия край на контролираната с клапи изпускателна система от неръждаема стомана. Към споменатите по-горе части се присъединяват карбонов всмукателен колектор, усилвания на двигателя, нов воден охладител и алуминиеви всмукателни тръби за сгъстения въздух, които заменят оригиналните пластмасови. Инсталирани са също така предпазно устройство на коляновия вал и подсилен съединител, което със сигурност не е зле с оглед на изобилната допълнителна мощност.

    Официално обявените технически данни със 715 к.с. и 815 нютонметра показват, че означението на модела дори подценява мощта му. Тя обаче се постига едва след като Manhart е предоставил на BMW M2 Competition своите състезателни изпускателни тръби и е заменил филтъра за твърди бензинови частици с тръби, включващи 300-клетъчни катализатори. Заради това компактното купе губи разрешението за движение по пътната мрежа в Германия. Като следствие Manhart MH2 700 може да бъде каран само в чужбина или на състезателна писта.


    Подобрения по спирачките и ходовата част

    И в двете версии оптимизираната спирачна система, комбинирана с комплект за охлаждане, помага изобилната мощност да бъде обуздавана по всяко време. В предната част на 700 шестбуталните спирачни апарати на BMW M4 GT4 F82 действат върху 395-милиметрови дискове; така беше и при MH2 630, където се използваха 380 мм дискове. В задната част при метаморфозата от MH2 630 към MH2 700 Manhart е надградил стандартните компоненти на M2 Competition до четирибутални апарати и 380 мм дискове. Карбон-керамичните спирачни системи са опция.

    Що се отнася до пригодността за писта, трипътното винтово окачване Club Sport от KW води до оптимално поведение на пътя, а самоблокиращият диференциал Drexler – до подобрено сцепление. Допълнително сцепление на Manhart MH2 700 осигуряват и изключително силно вкопчващите се в пътя гуми на Continental, монтирани върху собствените джанти Concave One на компанията.


    Ментовозелени акценти

    Независимо дали става въпрос за MH2 630, или за MH2 700: визуално тунингованото BMW M2 Competition представя смесица от карбонови артикули от асортимента на M Performance (допълнителни елементи за странични прагове, аеродинамичен ръб на задната престилка и дифузор) с части от портфолиото на Manhart. Характерната за тунера черно-златиста цветова схема при новия модел отстъпва място на матовочерен декор, чийто връх, в допълнение към ментовозелените акценти, е означението на модела на компактното купе, нанесено в лъскавочерно.

    Снимки: Manhart Performance GmbH und Co. KG

    Източник: ams.bg

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт