728 x 90

Волво първи с автоматично задвижване на колелата при самосвали (+ видео)

Волво e първият производител на камиони в света, който предлага автоматично задвижване на всички колела на товарни автомобили за строителство. Функцията „Автоматичен контрол на сцеплението“ задейства автоматично задвижването на предния мост, когато задните колела губят сцепление при хлъзгава или мека почва. „Много от  водачите стартират задвижването на предните колела или блокирането на диференциала доста преди

Волво e първият производител на камиони в света, който предлага автоматично задвижване на всички колела на товарни автомобили за строителство. Функцията „Автоматичен контрол на сцеплението“ задейства автоматично задвижването на предния мост, когато задните колела губят сцепление при хлъзгава или мека почва.

„Много от  водачите стартират задвижването на предните колела или блокирането на диференциала доста преди достигането до труден участък, за да избегнат риска от засядане. С автоматичният контрол на сцеплението това става по време на самото движение и само за краткото време, за което е необходимо“, заяви Йонас Одермалм, мениджър строителен сегмент във Volvo Trucks.

Автоматичният контрол на сцеплението на Volvo Trucks се предлага като стандартно оборудване  за Volvo FMX със задвижван преден мост и се използва от Volvo Construction Equipment при съчленените им машини. Решението включва софтуер, свързан със сензори за скоростта на колелата, които детектират и управляват задвижването им.

Когато някое от задните колела започне да се хлъзга, мощността преминава автоматично към предните, без камионът да губи мощност или скорост. Задвижването на предните колела се задейства от зъбчата муфа само за половин секунда. Съединителят е по-лек и има по-малко движещи се части от традиционното решение с непрекъснато задвижване на всички колела. Ако водачът попадне върху особено неравен терен, той може ръчно да блокира другите диференциали както отпред, така и отзад.

„Автоматичният контрол на сцеплението е още един пример за това как иновативните технологии правят нещата по-лесни и практични. Убедени сме, че точно както I-Shift направи революция при скоростните кутии, тази нова разработка ще направи същото при задвижването на предния мост“, добави Рикард Фритц, вицепрезидент на Volvo Trucks Brand.

Автоматичният контрол на сцеплението се концентрира върху управлението при критични ситуации, позволява по-добра маневреност и води до намаляване разхода на гориво и износването на силовата линия и гумите.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт