728 x 90

Предупредителна стачка на автобусните превозвачи в четвъртък, ефективна от 25 юни

Днес в БТА шефовете на автобусните фирми в България обявиха предупредителни стачни действия на 14 юни. От 14:15 ч. този четвъртък за час и половина около 2000 автобуса (без тези на общинския транспорт) няма да изпълняват курсове от разписанието си. Причина за протеста е законопроекта за Българската автомобилна камара, внесен на 18 май в Народното

Днес в БТА шефовете на автобусните фирми в България обявиха предупредителни стачни действия на 14 юни. От 14:15 ч. този четвъртък за час и половина около 2000 автобуса (без тези на общинския транспорт) няма да изпълняват курсове от разписанието си. Причина за протеста е законопроекта за Българската автомобилна камара, внесен на 18 май в Народното събрание.

Национално сдружение на автобусните превозвачи, Браншови съюз за стопанска инициатива в транспорта, Национален съюз на превозвачите, Корпорация на автомобилните превозвачи и браншови организации в пътническия транспорт, подкрепени от АИКБ, БСК и БТПП категорично се обявиха против подготвяните законодателни промени. На срещата с медиите в БТА обединеният за първи път от доста време автобусен бранш в лицето на: Галя Топалова и Ивайло Константинов – НСАПБ, Магдалена Милтенова и Петър Захариев – БССИТ, Кузман Вълев – КАПБ, и представители на АИКБ, БСК и БТПП, изложи аргументите си против Законопроекта за Българската автомобилна камара.

Според автобусните превозвачи като цяло, с изключение на Миролюб Столарски ("Карат-С"), който през февруари регистрира за половин година в Агенцията по вписванията наименованието "Българска автомобилна камара", е незаконосъобразно функции и дейности на ИА "Автомобилна администрация" да бъдат изземвани и поверявани на Автомобилна камара, състояща се от преки конкуренти в сектора на обществен превоз на пътници.

Вносителите на законопроекта, в лицето на депутата от ГЕРБ Станислав Иванов, предлагат правила, с които да се узакони явен конфликт на интереси, чрез създаването на Автомобилна камара, която ще бъде сдружение от преки бизнес конкуренти, осъществяващи дейност в бранша. Очаква се браншът сам да решава кой да бъде лицензиран и кой не, както и да осъществява контрол, защото очевидно законодателя в ИА "Автомобилна администрация" са на лице "съмнителни практики".

На срещата с медиите днес категорично беше изявена позиция срещу създаване на една Автомобилна камара, в която да членуват превозвачите, извършващи обществен превоз на пътници и превозвачит, извършващи обществен превоз на товари. Исканията на близо сто процента от обединения автобусен бранш за спиране на законопроекта и оставка на Станислав Иванов са изпратени до висшите етажи на властта. Ако те не бъдат удовлетворени, от 25 юни ще се премине към ефективни стачни действия до разрешаването на казуса.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт