През изминалата пролет в Европа заработи още един автомобилен рейтинг: Green NCAP. Той е учреден от асоциацията Euro NCAP, но няма отношение към краш-тестовете. Вместо това експертите провеждат експлоатационни и лабораторни изпитания на автомобили, поставяйки на машините две оценки – за чистота на отделяните емисии и енергетична ефективност (максимум по десет бала за всяка дисциплина).
През изминалата пролет в Европа заработи още един автомобилен рейтинг: Green NCAP. Той е учреден от асоциацията Euro NCAP, но няма отношение към краш-тестовете.
Вместо това експертите провеждат експлоатационни и лабораторни изпитания на автомобили, поставяйки на машините две оценки – за чистота на отделяните емисии и енергетична ефективност (максимум по десет бала за всяка дисциплина). Вътре във всяка група се провеждат изпитания от няколко типа проверки (студен старт, каране в икономичен и спортен режим, по писта и т.н.), а за крайния рейтинг се използва системата с петте звезди, както и при краш тестовете.
През пролетта бяха проверени 12 екомобила, като най-висока оценка получиха BMW i3 и Hyundai Ioniq Electric. На този етап в ръцете на експертите попаднаха едва пет автомобила, като резултатите са доста любопитни.
Рекордьор очаквано стана елмобилът Nissan Leaf от второ поколение, който заработи 10 бала за чистота и 8,5 бала за енергоефективност. Най-голяма изненада предизвика дизеловият седан Mercedes C 200 d 4Matic с "автомат", който също изкара максималната "десетка"!
Това е благодарение на якия филтър. Енергийната ефективност на дизелови мерцедес експертите оцениха обаче с 5,3 бала и затова крайната оценка е три звезди от максимума пет.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *