728 x 90

Слънчева батерия на покрива за Hyundai Sonata Hybrid

Слънчева батерия на покрива за Hyundai Sonata Hybrid

Новото поколение на семейство Hyundai Sonata става все по-голямо: на корейския пазар излезе хибридната модификация. Вече са ясни някои от техническите подробности, които са с няколко необичайни особености. Силовата установка със съвокупна мощност 195 к.с. се състои от бензинов атмосферник Smartstream G2.0 GDi с непосредствено впръскване (152 к.с., 188 Нм) и елмотор (52 к.с. и

Новото поколение на семейство Hyundai Sonata става все по-голямо: на корейския пазар излезе хибридната модификация. Вече са ясни някои от техническите подробности, които са с няколко необичайни особености.

Силовата установка със съвокупна мощност 195 к.с. се състои от бензинов атмосферник Smartstream G2.0 GDi с непосредствено впръскване (152 к.с., 188 Нм) и елмотор (52 к.с. и 205 Нм, който е вграден в шестстепенния "автомат". Sonata първа се "обзаведе" със система за управление на трансмисията Active Shift Control (ASC).

Тя задейства елмотор за синхронизация скоростта на въртене на валовете в ДВГ и трансмисия, което позволява да се съкрати времето за превключване на предавките с 30%, изравняване на движенията и подобряване на ефективността. Впоследствие технологията ASC ще се появи и в други хибриди на Hyundai и Kia.

Средният разход на гориво е намален с 10% до 5-5,2 л/100 км. Принос в икономичността внася и слънчевата батерия, която заема цялата повърхност на покрива. В ясно време тя ще зарежда тяговия акумулатор, разположен зад задния диван. Корейските инженери са изчислили, че ако хибридната Sonata прекарва шест часа на слънце дневно, то само с тази енергия ще може да се преминават средно 1300 км годишно.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт