728 x 90

Porsche вкара 761 "коня" в елмобила Taycan

Porsche вкара 761 "коня" в елмобила Taycan

Porshe представи първия в своята история модел с изцяло електрическа силова установка – Taycan. Премиерата на елмобила се състоя едновременно в Европа, Китай и Северна Америка. От компанията подчертаха, че именно тези три пазара ще станат най-важни за модела. Серийният Porsche Taycan се отличава малко от концепта Mission E, представен на Автосалон Париж 2016. Елмобилът

Porshe представи първия в своята история модел с изцяло електрическа силова установка – Taycan. Премиерата на елмобила се състоя едновременно в Европа, Китай и Северна Америка. От компанията подчертаха, че именно тези три пазара ще станат най-важни за модела.

Серийният Porsche Taycan се отличава малко от концепта Mission E, представен на Автосалон Париж 2016. Елмобилът е с променена аеродинамика и 0.22 коефициент на аеродинамическо съпротивление, а вместо външните камери за обратно виждане е с традиционните странични огледала.

В Порше отбелязват, че Taycan стана първият в света сериен елмобил с бордова система за 800 волта, докато останалите подобни автомобили използват 400-волтова схема. Спортният електрически седан е окомплектован с два елмотора (върху предната и задната ос), които обезпечават пълно задвижване и се комбинират със специална двудиапазонна скоростна кутия. Първата степен е призвана да обезпечава максимално ускорение при старта, докато втората "дълга" предавка служи за "съхраняване на резервна мощност".

В момента на началото на пазарната реализация Porsche Taycan ще бъде представен в две топови реализации – Turbo и Turbo S. Последният агрегат при активизация на функцията за бърз старт Launch Control в режим Overboost предлага 761 к.с. (560 киловата). Такъв автомобил е способен да се ускори през първата "стотица" за 2,8 секунди. За пример, точно толкова е необходимо за ускоряването от 0 до 100 км/ч на рекордьора от "Нюрбургринг" Lamborghini Aventador SVJ.

Сумарната мощност на елмоторите във версия Turbo съставлява 680 к.с. (500 киловата), което позволява на елмобила да се ускорява от място до "стоте" за 3,2 секунди. Максималната скорост на двете модификации е 260 км/ч.

Специална система за бързо презареждане само за 5 минути позволява да се събере енергия, достатъчна да се преминат до 100 километра. С 5% до 80% при идеалния условия запасът на батерията с капацитет 93,4 кВт/ч може да се попълни за 22,5 минути.

Освен това, акумулаторът може да се зареди и в домашни условия от битовата елктрическа мрежа. Без презареждане версията Turbo S може да преодолее 450 км, а Turbo – 412 км.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт