728 x 90

МОСВ награди БГ участниците в Shell Eco-marathon Европа 2019

Министерството на околната среда и водите (МОСВ) награди с почетен медал българските отбори, участвали в Shell Eco-marathon Европа 2019, за приноса им за развитието на иновации и нови технологии за по-чиста околна среда. Това стана по време на форум на тема „Бъдещето на мобилността“, организиран от Shell България. Отличията бяха връчени на отборите лично от

Министерството на околната среда и водите (МОСВ) награди с почетен медал българските отбори, участвали в Shell Eco-marathon Европа 2019, за приноса им за развитието на иновации и нови технологии за по-чиста околна среда. Това стана по време на форум на тема „Бъдещето на мобилността“, организиран от Shell България. Отличията бяха връчени на отборите лично от зам.-министър Красимир Живков.
 
Shell Eco-marathon е една от най-мащабните глобални инициативи на Shell, в рамките на която студенти и ученици от цял свят създават и се състезават с енергийно ефективни автомобили с автомобили с нулеви нетни емисии. Целта е да изминат най-дълго разстояние, използвайки еквивалента на един литър гориво или 1 кВт/ч електроенергия.

България участва в Shell Eco-marathon от 12 години и през последните години Министерството на околната среда и водите е патрон на българското участие в инициативата, целяща нулеви емисии на използваните автомобили. През 2019 г. на финалите в Лондон страната ни беше представена от 5 отбора – Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм „Н. Й. Вапцаров“ в Чепеларе, Професионалната гимназия по механоелектротехника и електроника в Бургас, отборите „Автомобилист“ и HydRU към Русенски университет „Ангел Кънчев“ и от Технически университет – София.
 
Представителите на отборите взеха активно участие във форума „Бъдещето на мобилността“ и представиха своята визия за бъдещето на транспорта.

„Бъдещето на транспорта е в електромобилите. Автомобилите, задвижвани от електрическа батерия, какъвто е и нашият прототип, са с много по-добро екологично въздействие и са с висок коефициент на полезно действие. Доказателство за това е, че на Shell Eco-marathon тази година с 1 кв./ч електроенергия изминахме почти 600 км”, коментира Тодор Лазаров, ръководител на отбора на Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм „Н. Й. Вапцаров“ в Чепеларе.

„Въпреки че в нашия автомобил използваме водород, смятам, че той е по-далечна перспектива, тъй като е необходимо време, за да се изгради необходимата инфраструктура. Докато се подготвяме за него, смятам, че бъдещето на транспорта е в електромобилността и споделеното пътуване“, смята доц. Иван Белоев, ръководител на отбор HydRU към Русенски университет „Ангел Кънчев“, който се състезава в категория „градски тип“.

„Рано е да отписваме двигателя с вътрешно горене. Бъдещето на транспорта е по-скоро микс от различни източници, отколкото само един конкретен“, посочи ръководителят на отбора „Автомобилист“ към Русенския университет доц. Симеон Илиев.

„Предстои по-дълъг период, в който ще се разчита на хибриди и електрифициране на конвенционалните автомобили, преди да се премине изцяло към масово използване на електрически автомобили. Водородът е следващата, но по-далечна стъпка“, заяви доц. Пламен Пунов, ръководител на отбора на Технически университет – София.

„Нашият автомобил е задвижван от електрическа батерия и ние вярваме, че бъдещето на транспорта е в новите технологии и електрическите автомобили“, коментира Красимир Кънчев, ръководител на отбора на Професионалната гимназия по механоелектротехника и електроника в Бургас, който тази година дебютира на Shell Eco-marathon Европа 2019 в категория „Прототипи“ с атрактивния „Баткомобил“.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт